پیش بینی بورس امروز ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / زنجیر دامنه نوسان بر پای بازار سهام

ورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهار‌شنبه شاخص کل بورس تهران باز هم ریزش کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 26 خرداد- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل افت 5 هزار و 804 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 2 هزار و 2  واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس  78 واحد ریزش کرد و شاخص هم وزن فرابورس 672 واحد کاهش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت سیمان اردستان (اردستان)، شرکت کاشی و سرامیک حافظ (کحافظ) و بانک صادرات (وبصادر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سیمان لار سبزوار (سبزوا)، شرکت واسپاری تجار ایرانیان (ولتجار) و شرکت پرتو بار فرابر خلیج فارس (حپرتو) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای سصفها (شرکت سیمان اصفهان)، کسرا (شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان) و ثبهساز (شرکت بهساز کاشانه تهران) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر طوبی (وطوبی) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 50 نماد صف خرید داشتند و 300 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 25 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 157 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 18 درصدی به 546 میلیارد تومان رسید.

030325

پیش بینی بورس امروز

پس از رشد شاخص در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، شاخص کل روز چهارشنبه بار دیگر ریزش کرد. افت بازار در حالی است که محدودیت 2 درصدی دامنه نوسان قیمت سهام پابرجا بود.

چهارشنبه شاخص با پیشرانی نمادهای فولاد، وامید، فملی، بوعلی، فارس و شپنا بیش از 5 هزار واحد پایین آمد.

همچنین روز چهارشنبه برای هشتمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی به بازار بودیم که رقم آن 411 میلیارد تومان بود. نماد وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از بانک ملت، نمادهای فملی، فولاد، خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای وبصادر، غفارس، وخاور، دابور و ثباغ بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 15 درصدی نسبت به روز قبل به 2 هزار و 603 میلیارد تومان رسید تا همچنان ارزش معاملات خرد سهام در ارقام پایینی قرار بگیرد.

بنابراین، بازار همچنان با رکود معاملاتی مواجه است و همزمان با آن خروج سرمایه نیز ادامه داد. ناظران معتقدند این روند تا زمانی که محدودیت 2 درصدی نوسان قیمت سهام پابرجاست، ادامه خواهد داشت.

اعمال محدودیت دامنه نوسان پس از درگذشت رییس جمهور فقید در سانحه سقوط هلیکوپتر و با هدف کنترل ریزش بازار اعمال شد. اما حالا به نظر می‌رسد تداوم آن برای بازار مضراتی هم داشته است. با این حال، به نظر می‌رسد تا برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در هشتم تیرماه تداوم داشته باشد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

19  −    =  9