طلا به کف قیمتی رسید/ قیمت جدید طلا ۲۳ خرداد ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۲۳۱۵ دلار و ۲۳ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبرآنلاین، براساس گزارش رویترز، قیمت طلا در حدود سطح ۲۳۰۰ دلار برای دومین روز پیاپی باقی مانده است. اما افزایش نسبی قیمت طلا در شرایطی که تاجران منتظر انتشار آمار مربوط به تورم قیمت مصرف‌کننده در آمریکا و همچنین نتیجه جلسه کمیته بازار آزاد فدرال این کشور هستند بی‌ثبات است. این اطلاعات سرنخ‌های جدیدی در مورد زمان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ارائه خواهد داد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۲۳۱۵ دلار و ۲۳ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک افزایش ۰.۲۱ درصدی به ۲۳۳۱ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

به نظر می‌رسد گزارش بهتر از حد انتظار بازار کار آمریکا و ادامه تورم بالا در این کشور همچنان نرخ بهره فدرال رزرو را در سطح بالا نگه خواهد داشت که به ضرر طلا خواهد بود.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

به علاوه، ارزش دلار هم با ادامه سیاست‌های سختگیرانه فدرال رزرو افزایش خواهد داشت که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می‌کند. شاخص دلار در حال حاضر نزدیک به رکورد یک ماهه آن قرار دارد.

از طرف دیگر بی‌ثباتی‌های سیاسی در اروپا و ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی تقاضا برای طلا به عنوان سرمایه‌گذاری ایمن را افزایش داده و از قیمت آن حمایت می‌کند.

تسنیم در گزارشی نوشت: پایین آمدن احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر و همچنین تصمیم چین برای توقف خرید طلا از موانع افزایش قیمت این فلز گرانبها هستند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۱۴ درصد افزایش به ۲۹ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۷ درصدی ۹۶۱ دلار و ۳ سنت معامله می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  72