سرنوشت سکه به مرز مهم گره خورد/ پیش بینی قیمت سکه امروز ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

به عقیده معامله گران بازار طلا و سکه در مرز حساسی قرار دارد که در تعیین مسیر حرکت آن به سمت افزایش یا کاهش نقش تعیین کننده‌ای دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه این روزها شاهد نوسان کاهشی قیمت‌ها در دامنه مشخصی است و معامله گران همچنان چشم به اخبار سیاسی داخلی و خارجی دارند؛ وضعیتی که روز دوشنبه 21 خرداد هم وجود داشت و قیمت سکه و طلا به تبعیت از کاهش قیمت دلار پایین آمد. قیمت سکه امامی در روز گذشته در محدوده کانال ۴۰ میلیون تومان نوسان کاهشی داشت و در نهایت بازار را با نرخ 40 میلیون و 200 هزار تومان بست.

قیمت سکه رفاه هم که در روزهای گذشته فاصله محسوسی با قیمت سکه در بازار گرفت و با کاهش، کانال 40 میلیون را از دست داد، در روز دوشنبه در مسیر کاهشی پیشروی کرد و بازار را با قیمت 39 میلیون و 270 هزار تومان به پایان برد؛ نرخی که از یک میلیونی شدن شکاف قیمت سکه بازار و سکه رفاه حکایت دارد و در نوع خود قابل توجه است.

کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و عقب نشینی محسوس نیم سکه و ربع سکه در روز دوشنبه زمینه‌ساز افت بیشتر حباب آنها در معاملات روز گذشته شد؛ اما حباب سکه امامی کانال ۲۰ درصدی را حفظ کرد و قیمت این فلز گرانبهای داخلی در جریان معاملات پشت خطی به دامنه 40 میلیون و 400 هزار تومان دو روز گذشته بازگشت.

اونس طلا هم به عنوان یکی از مولفه های موثر بر قیمت سکه روز دوشنبه را در دامنه 2290 دلار آغاز کرد اما در ادامه معاملات مسیر افزایشی را در پیش گرفت و به بالای 2300 دلار رسید. قیمت اونس در لحظه تدوین این گزارش 2304 دلار است. به عقیده تحلیلگران بازار جهانی، گزارش آمار اشتغال ایالات متحده و توقف خرید طلا توسط چین در ماه می انتظارات افزایشی برای اونس را در کوتاه مدت تقویت کرده است.

همچنین قیمت دلار؛ دیگر مولفه اثرگذار بر قیمت سکه، در حالی روز گذشته را با نرخ 58 هزار و 950 تومان به پایان برد که در جریان معاملات پشت خطی دلار هرات در دامنه رنج نوسان داد و 58 هزار و 980 تومان قیمت خورد.

معامله گران با توجه به نوسانات اونس و دلار که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته و در دامنه رنج افزایش یافته است، ادعا می‌کنند کف 40 میلیون و 200 هزار تومان که سکه روز گذشته به آن بازگشته، مرز مهمی برای فلز گرانبهای داخلی است و بیش از 10 مرتبه زمینه ساز رشد قیمت شده است و تنها یک بار سکه در شکستن این کف و کاهش تا مرز حمایتی 39 میلیون و 600 هزار تومان موفق بوده است.

به عقیده این گروه اگر سکه بتواند این مرز مهم را حفظ کند، شانس بازگشت به سمت 40 میلیون و 600 هزار تومان تا 40 میلیون و 800 هزار تومان را دارد و در صورت تثبیت زیر نرخ 40 میلیون و 200 هزار تومان، سرعت کاهش قیمت سکه بیشتر خواهد شد و تا کف 39 میلیون و 600 هزار تومان و حتی کف جدید 39 میلیون و 200 هزار تومان عقب نشینی خواهد کرد.

براساس نوسانات دلار و انس و معاملات پشت خطی سکه، پیش‌بینی فعالان بازار این است که حفظ مرز 40 میلیون و 200 هزار تومان و بازگشت سکه به محدوده افزایشی محتمل است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  3