تغییرات اندک سود در بیمه آرمان

عملکرد شرکت بیمه آرمان در 3 ماهه نخست سال 1402 با سود خالص 3 میلیارد تومانی همراه شد؛ در 3 ماهه دوم نیز 4 میلیارد تومان سود دیگر شناسایی کرد و به این ترتیب نیمه نخست سال 1402 را با شناسایی سود خالص 7 میلیارد تومانی پشت سر گذاشت. در 3 ماهه پائیز سال جاری هم موفق به شناسایی سود 1 میلیارد تومانی شد و به این ترتیب در 9 ماهه 8 میلیارد تومان سود خالص محقق گردید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مقایسه سود 9 ماهه سال جاری با رقم محقق شده در 9 ماهه 1401 حاکی از افزایش حدود 6 درصدی آن است. با شناسایی سود مذکور زیان انباشته بیمه آرمان با کاهش 17 درصدی نسبت به پایان سال گذشته به 39 میلیارد تومان رسید.

با کند و کاو اطلاعات مالی این شرکت در می یابیم سرفصل های حق بیمه اتکائی واگذاری ، سایر درآمدهای بیمه ای، خسارت سهم بیمه گران اتکائی، ذخیره خسارت معوق و خسارت و مزایای پرداختی ناخالص با افزایش همراه بوده که بر طبق اظهارات شرکت علت آن اتکائی واگذاری بیمه نامه های شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید انتقال و توزیع نیروی برق و آب و برق خوزستان است. افزایش هزینه سهم مشارکت در منافع هم ناشی از افزایش درآمد حاصل از منابع ذخایر ریاضی بیمه های زندگی بوده است.

بررسی هزینه های این شرکت بیمه ای نیز حاکی از رشد 13 درصدی هزینه های بیمه ای و 28 درصدی هزینه عمومی و اداری در دوره مورد بررسی نسبت به مدت مشابه سال قبل می باشد. هم چنین خسارت و مزایای پرداختی خالص 472 میلیارد تومان گزارش شده که رشد 19 درصدی را تجربه کرده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  7