دانشجویان دکترای دانشگاه آزاد وام شهریه بدون بهره می‌گیرند

دانشگاه آزاد در نظر دارد وام‌های بدون بهره طولانی‌مدت به دانشجویان اختصاص دهد تا فشار شهریه بر دانشجویان مقطع دکترا کمتر شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، محمدمهدی طهرانچی درباره شهریه دانشجویان مقطع دکترا در دانشگاه آزاد گفت: متوسط شهریه دانشگاه آزاد از مقطع کاردانی تا دکترا، 6 میلیون و 900 هزار تومان است. بر این اساس، می‌توان گفت متوسط شهریه در دانشگاه آزاد به مرز 7 میلیون تومان نمی‌رسد اما همین سرانه در دانشگاه‌های دولتی 5 برابر است.

وی با بیان اینکه میزان شهریه دانشگاه آزاد مبلغ چندان زیادی نیست، اظهار داشت: اگرچه ما نیز تورم را در جامعه احساس می‌کنیم اما اگر دانشجویان مقطع دکترا نرخ شهریه خود را با شهریه یک مهدکودک یا مدرسه غیرانتفاعی مقایسه کنند متوجه می‌شوند که شهریه پرداختی آنها معادل یک سال شهریه یک مهد کودک یا مدرسه غیرانتفاعی است.

رییس دانشگاه آزاد گفت: در نظر داریم که وام‌های بدون بهره طولانی‌مدت به دانشجویان اختصاص دهیم که فشار شهریه بر دانشجویان مقطع دکترا کمتر شود.

طهرانچی همچنین در ارتباط با اعتبار بخشی دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه در این زمینه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگ است و مشکلی در زمینه اعتباربخشی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد نیز مانند سایر دانشگاه‌ها به صورت دوره‌ای و هر 6 ماه یا یک سال انجام می‌شود. فرآیند آموزش در دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد بدون اعتباربخشی انجام نخواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  ⁄    =  4