خانه ارزان شده است/کسادی معاملات، مشاوران املاک را بیکار می کند؟

رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: قیمت خانه کاهش یافته اما اگر کسادی معاملات ادامه پیدا کند، مشاوران املاک در آستانه بیکار شدن قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، کیانوش گودرزی، وضعیت فعلی بازار مسکن را به‌عنوان رکود کامل توصیف کرد و اظهار داشت: این رکود از اسفند سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

او اعلام کرد: قیمت‌ها به‌ویژه در تهران کاهش یافته و در شهر پردیس حتی افت تا یک میلیارد تومانی قیمت آپارتمان‌ها را شاهد هستیم.

تاثیرات رکود بر درآمد مشاوران املاک

گودرزی افزود: با توجه به رکود معاملات، درآمد مشاوران املاک به شدت کاهش یافته و ممکن است به حدی پایین باشد که از حقوق یک کارمند پایین‌تر باشد. در فاز اول رکود قرار داریم و تاکنون ابطال پروانه مشاوران املاک رخ نداده است، اما اگر این کسادی ادامه یابد، احتمالا با ریزش شدید تعداد مشاوران املاک و ابطال پروانه مواجه خواهیم شد. این امر نه تنها بر زندگی شاغلان این حرفه، بلکه بر اقتصاد کشور نیز تاثیر خواهد گذاشت.

آینده‌ای نامعلوم و نگرانی‌ها

با وجود ادامه رکود در بازار مسکن، آینده این صنعت نامعلوم بوده و نگرانی‌ها در خصوص ابطال پروانه مشاوران املاک و کاهش تعداد آنان در صورت ادامه این شرایط، افزایش یافته است. این مساله نه تنها موجب آسیب به زندگی شاغلان این حوزه می‌شود بلکه تبعات منفی بر اقتصاد کلان کشور را نیز در پی دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  32