بیمه دی در بین ۳ شرکت اول در شاخص حق بیمه تولیدی

رییس کل بیمه مرکزی مطرح کرد:

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه بیمه دی در شاخص حق بیمه‌ تولیدی در بین ۳ شرکت اول قرار دارد، نرخ رشد شاخص‌های اساسی این شرکت در نیمه‌ اول سال جاری را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز، رییس کل بیمه مرکزی در اجلاس سراسری مدیران بیمه دی در اصفهان اعلام کرد که بیمه دی در شاخص حق بیمه‌ تولیدی در بین ۳ شرکت اول قرار دارد.

رشد مثبت شاخص های اساسی بیمه دی در نیمه اول سال

علی استادهاشمی در ادامه اظهار داشت: نرخ رشد شاخص‌های اساسی بیمه دی در نیمه‌ اول سال جاری، بسیار مثبت بوده  که نسبت به مدت مشابه در هفت ماهه سال گذشته روند رو به رشدی را تجربه کرده است.

وی در ادامه افزود: البته این شرکت، به صورت تعدادی نیز رشد ۱۶.۵ درصدی را تجربه کرده است.
استادهاشمی با اشاره به حرکت بیمه دی به سوی جذب بیمه‌نامه‌های خُرد اظهار داشت: این موضوع بسیار امیدوار کننده است و چنانچه در این مسیر به تلاش بر مبنای برنامه‌های تدوین شده ادامه دهد، خواهد توانست با جذب پرتفوی متنوع، موفقیت بزرگی را کسب کند.
رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: بیمه دی با در نظر داشت شاخص حق بیمه تولیدی، در بین 3 شرکت اول کشور قرار گرفته‌  که این موضوع، حاکی از برنامه محوری و تلاشی روزافزون است.

وی این دستاورد را گامی رو به جلو و نشانه‌ رشد و بالندگی بیمه دی، از ابتدای سال جاری تاکنون دانست.

افق مورد انتظار از بیمه دی، دفاع از حقوق بیمه‌‌شدگان است
در این اجلاس قاضی‌زاده هاشمی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با بیان این‌که جهت تشکر و قدردانی در جمع مدیران بیمه دی حضور یافته، اظهار داشت: توفیقات روزافزون و پیاپی بیمه دی طی مدیریت نوین این شرکت، به ویژه در به روز کردن پرداخت‌های خسارت به خانواده‌های معزز ایثارگری، نه تنها موجب جلب رضایت و خشنودی بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان بوده، بلکه سطح توقعات را نیز افزایش داده و جامعه‌ هدف در انتظار وضعیت مطلوب بعدی است.

وی با اشاره به محدودیت‌های بودجه‌ای و روندهای منقطع در تامین و پرداخت اعتبار بیان داشت: می‌بایست در چارچوب یک کارگروه تخصصی، فرآیند تشکیل یک صندوق تثبیت مورد تحقیق،‌ مطالعه و بررسی قرار گیرد تا فرآیند به روز پرداخت خسارت‌ها مستمر و پایدار باشد.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر ارایه‌ کیفی خدمات بیمه دی به خانواده‌ بزرگ ایثار و شهادت، به تبیین نگاه بنیاد به بیمه دی پرداخت و گفت: بیمه دی صرفا یک شرکت بیمه‌ای طرف قرارداد درمانی نیست. بلکه این شرکت با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، استعدادها و توانمندی‌های موجود، توانسته خود را در نظرگاه بیمه‌گذار به عنوان مدافع حقوق بیمه‌شدگان معرفی کند. به دیگر معنا، بیمه دی توفیق داشته تا بر اساس استانداردهای علمی‌، از ارائه‌ خدمات کافی و کیفی به بیمه‌شدگان خود صیانت و مراقبت کرده و حافظ حقوق آنها باشد. امید است در این‌خصوص به عنوان، سرآمد، الگو و نمونه‌ای عالی برای دیگر شرکت‌های بیمه‌ای شناسایی شده و محل رجوع قرار گیرد.

معاون رییس‌جمهور همچنین با توصیه بر ایجاد زیرساخت‌های هوشمند و الکترونیک و تشکیل کارگروه‌های فنی و تخصصی، استانداردسازی در حوزه‌های پیشگیری و توانبخشی را موجب ارتقای سطح کیفی خدمات به بیمه‌شدگان، عنوان و بر لزوم برنامه‌ریزی بلندمدت در این خصوص تاکید کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در بخش پایانی سخنان خود،‌ ضمن تقدیر مجدد از خادمین خانواده‌های ایثارگری در بیمه دی، اظهار امیدواری کرد که تمامی دست‌اندرکاران این شرکت از آثار معنوی خدمت به خانواده‌های معظم و معزز شهدا و ایثارگران بهره‌مند شوند.

 رشد شاخص‌ها؛ محصول افزایش بهره‌وری در بیمه دی 

طاهر موهبتی، مدیرعامل بیمه دی نیز در نخستین روز از برگزاری این اجلاس به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: از جمله اهم دغدغه‌های ایثارگران در زمان حاضر، موضوع درمان و بیمه تکمیلی این حوزه است که می‌بایست به آن توجه ویژه‌ای داشت.

مدیر عامل بیمه دی با بیان ناکافی بودن اطلاعات جامعه‌ معظم ایثارگری نسبت به تعهدات بیمه‌ای گفت: با آن‌که قانون جامع خدمات ایثارگران، کلیه‌ هزینه‌های خدمات بهداشتی و درمانی را برای این قشر معزز به صورت رایگان در نظر گرفته، اما متأسفانه به دلیل برخی مصوبات مراجع قانونی که ناشی از محدودیت‌های اعتباری است، بعضی از تعهدات بیمه‌ای، از بسته‌ خدمتی بیمه دی حذف می‌شود و این درحالی است که بیمه‌ شده‌ ایثارگری از این‌گونه موارد بی‌اطلاع است. لذا می‌بایست نسبت به اطلاع‌رسانی کارآمد به جامعه‌ هدف اهتمام بیشتری مبذول داشت.
مدیرعامل بیمه دی با تأکید بر به روز شدن پرداخت‌های این شرکت، بیان داشت: خوشبختانه بهبود فرآیند پرداخت خسارت‌ها،‌ موجب افزایش سطح رضایتمندی بیمه‌شدگان به ویژه خانواده‌های معزز شهداء و ایثارگران شده و چنان‌چه روند تأمین اعتبار از سوی بیمه‌گذار به موقع صورت بگیرد، به همان ترتیب نیز، هیچ تاخیری در ارائه‌ی خدمات و پرداخت خسارت‌ها از سوی بیمه دی پیش نخواهد آمد.

موهبتی در این خصوص افزود: کلیه‌ خدمات بیمه دی در حالی به بیمه‌شدگان معزز ارائه می‌شود که ۱۷۰۰ میلیارد تومان مطالبات این شرکت از دولت هنوز وصول نشده است.
مدیرعامل بیمه دی همچنین تأکید کرد: ارائه‌ خدمات به خانواده‌های معزز ایثارگری، یک وظیفه‌ ملی و مذهبی است و مبنای برنامه‌ی بیمه دی نیز رضایتمندی این عزیزان است. از این رو، بیمه دی در نظر دارد، به جای برنامه‌های درمان محوری به سوی، برنامه‌های سلامت محوری حرکت کند.

مدیرعامل بیمه دی طی سخنان پایانی خود در اولین روز از این اجلاس، رشد شاخص‌های کلیدی بیمه دی را محصول افزایش بهره‌وری در این شرکت قلمداد کرد و گفت: علیرغم همه‌ چالش‌های موجود، سود شرکت در شش ماه ابتدایی سال جاری، دو برابر مدت مشابه طی سال گذشته بوده است.

صیانت از حقوق بیمه‌شدگان؛ مهم‌ترین وظیفه‌ شرکت‌های بیمه‌

در این اجلاس، عبدالرضا مصری نماینده‌ مردم و نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی،‌ با تاکید بر اهمیت پژوهش در تمامی حوزه‌ها به ویژه امور اقتصادی و صنعت بیمه اظهار داشت: اگر پژوهشی در صنعت بیمه صورت گیرد، مشخص خواهد شد که نظام بیمه‌ای چقدر می‌تواند در رونق صنایع و کارگاه‌ها نقش‌آفرین بوده و در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد.
مصری با تصریح بر بند ششم از اصل دوم قانون اساسی مبنی بر حفظ کرامت انسان‌ها، گفت: نظام بیمه‌ای و تعاونی، از جمله اموری هستند که منتج به حفظ کرامت انسانی خواهند شد.

وی افزود: هر شخصی ممکن است طی اتفاق یا حادثه‌ای، توان مالی خود را از دست بدهد. اما بیمه‌ها می‌توانند با جبران خسارت و ضرر وارد آمده، از کرامت آن شخص محافظت کنند.

نایب رییس اول مجلس با اشاره بر اینکه صنعت بیمه پاسخگوی خسارت‌هاست، خاطرنشان کرد: گرچه تمرکز صنعت بیمه بر مدیریت ریسک و پرداخت خسارت قرار دارد، ولیکن تا زمانی که به این صعنت، نگاهی همانند گیشه‌ دریافت و پرداخت داشته باشیم، شاهد رشد آن نخواهیم بود. این در حالی است که اصلی‌ترین وظیفه‌ شرکت‌های بیمه‌ای، صیانت از حقوق بیمه شدگان است و می‌بایست شرکت‌های بیمه‌ای این قانون را مدنظر قرار داشته باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  74  =  75