پیام تسلیت رییس‌کل بانک مرکزی به مناسبت درگذشت بنیانگذار انجمن اقتصاددانان

دکتر محمدرضا فرزین رییس‌کل بانک مرکزی به مناسبت درگذشت دکتر باقر قدیری اصل از بنیانگذاران و روسای سابق انجمن اقتصاددانان ایران، پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک متن این پیام به شرح ذیل است:
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ«خبر درگذشت استاد ارجمند جناب آقای دکتر باقر قدیری اصل از اساتید برجسته علم اقتصاد و از بنیانگذاران و روسای سابق انجمن اقتصاددانان ایران موجب تاثر و تألم گردید.

قطعا خدمات و شخصیت ارزنده علمی و اخلاقی دکتر قدیری اصل که از سال ۱۳۴۴ به عنوان استادیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی و اقتصادی دانشگاه تهران رسماً شروع به کار کرد، در سال ۱۳۵۴ به مقام استادی دست یافت و در سال‌های عمر گرانبهای‌شان نسبت به تالیف کتب درسی، تخصصی و تربیت شاگردان و دانش‌پژوهان اهتمام ویژه داشتند، فراموش نشدنی است.

از مرحوم دکتر قدیری اصل که از بنیانگذاران دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و از نخستین استادان این دانشکده محسوب شده و نقش مهمی هم در تهیه و تدوین قانون پولی و بانکی در سال ۱۳۵۱ داشت، کتاب‌ها و تالیفات بسیار زیادی در حوزه های تخصصی به یادگار مانده است؛ مهمترین آنها کتاب اقتصاد خرد، پول و ارز و بانک، کلیات علم اقتصاد و سیر اندیشه‌های اقتصادی است که تا مدت‌ها به عنوان مرجع تدریس به دانشجویان در دانشگاه ها بوده است.

تعهد به اصول حرفه‌ای، سلامت نفس و تلاش برای ارتقای جایگاه حساس علم اقتصاد با محوریت جهد و تلاش در حوزه تدوین و نگارش مقالات ارزنده و تالیفات گسترده تخصصی از مشخصه‌های ویژه ایشان به شمار می‌رود که همواره این دغدغه‌ها نیز در آثار و منش رفتاری ایشان هویدا بود.

خدمات بی‌شمار ایشان به علم اقتصاد و تبیین اصول آن در جامعه دانشگاهی طی چند دهه گذشته از یادها نمی‌رود و قطعاً فقدان این مرد بی‌بدیل، ضایعه بزرگی در این حوزه خواهد بود.

اینجانب از طرف خود و صنعت بانکداری ایران فقدان این استاد ارزنده را ابتدا به خانواده آن مرحوم و سپس به همه همکاران و اساتید دانشگاه و شاگردان ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن‌مرحوم رحمت و غفران الهی را مسئلت می نمایم.»

محمدرضا فرزین
۶ آبان ۱۴۰۲
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  42  =  49