چگونگی ثبت‌نام و دریافت هدیه ازدواج از تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی، به افرادی که برای اولین بار ازدواج می‌کنند (عقد دائم) و حداقل ۲ سال پیش از ثبت ازدواج، حق بیمه اجباری را پرداخت کرده و در زمان ازدواج نیز بیمه‌پرداز هستند، کمک‌هزینه ازدواج را ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا کمک‌هزینه ازدواج که توسط سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان واجد شرایط پرداخت می‌شود، یک نوع هدیه و حمایت مالی است که این سازمان به بیمه‌شدگانی که تصمیم به تشکیل خانواده جدید می‌گیرند، ارائه می‌دهد.

این کمک‌هزینه به افرادی که برای اولین بار تصمیم به ازدواج می‌گیرند (عقد دائم) و در ۵ سال پیش از ثبت ازدواج، حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه اجباری داشته و در زمان ازدواج نیز بیمه‌پرداز هستند، پرداخت می‌شود.

میزان کمک‌هزینه پرداختی معادل متوسط درآمد یک ماهه بیمه‌شده (بر اساس ماهانه حق بیمه) است، و در صورتی که هر دو طرف ازدواج (زن و مرد) بیمه شده باشند و شرایط را داشته باشند، کمک‌هزینه ازدواج به هر دو نفر پرداخت می‌شود.

قبلاً این خدمت با مراجعه حضوری مشمولان واجد شرایط به شعب سازمان تامین اجتماعی برای ارائه مدارک موردنیاز و تکمیل فرم‌های درخواست انجام می‌شد. اما با دیجیتالی شدن فرآیندها تحت طرح ۳۰۷۰ و ارتباط برخط با پایگاه اطلاعات ثبت احوال، پس از ثبت ازدواج در پایگاه ثبت احوال، کمک‌هزینه به صورت خودکار واریز می‌شود. همچنین، بیمه‌شدگان واجد شرایط می‌توانند درخواست دریافت این کمک را از طریق سامانه خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی نیز ثبت کنند.

نحوه ثبت‌نام و دریافت کمک هزینه ازدواج

نحوه ثبت‌نام برای دریافت کمک‌هزینه ازدواج به اینگونه است که با ورود به صفحه تامین اجتماعی، در قسمت بیمه‌شدگان- حمایت‌های کوتاه مدت و درخواست هدیه ازدواج نسبت به ثبت مشخصات اقدام کنید.

پس از احراز شرایط دریافت کمک‌هزینه ازدواج، کاربر با انتخا کلید «تایید و ادامه» نسبت به ثبت درخواست اقدام می‌کند به محض انتخاب کلید تأیید و ادامه درخواست کمک هزینه ازدواج نامبرده در سامانه متمرکز تعهدات کوتاه‌مدت ایجاد شده و به اداره کل امور مالی ارسال می‌شود.

چنانچه موفق به درخواست کمک هزینه ازدواج نشده و در این رابطه با پرسش مواجه هستید، می‌توانید از طریق ثبت درخواست خود اقدام کنید تا مورد بررسی قرار گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  5  =