مرکز تجارت الکترونیکی: حجم معاملات آنلاین در شش‌ماهه نخست ۱۴۰۲ نزدیک به ۷۵ درصد رشد داشت

«امین کلاهدوزان» در همایش روز ملی تجارت الکترونیکی اعلام کرد در شش ماه نخست امسال رشد خوبی در حوزه تجارت الکترونیکی صورت گرفته است: «نسبت به سال گذشته رشد بسیار خوبی در حوزه تجارت الکترونیکی داشتیم و تنها در بخش معاملات تجارت الکترونیکی رشدی تقریباً ۷۵ درصدی را نسبت به شش‌ماهه سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم که این آمار بدون در نظر گرفتن معاملات دولتی در این بازار است.»

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در ادامه این رویداد از گزارش نیمه نخست سال ۱۴۰۲ تجارت الکترونیکی در ایران رونمایی شد. براساس این گزارش، ارزش اسمی معاملات تجارت الکترونیکی به ۱۳۴۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.
تعداد کل معاملات نیز به ۱.۸ میلیارد مورد رسیده که ۲۸ درصد رشد پیدا کرده است. متوسط مبلغ تراکنش‌های تجارت الکترونیکی نیز به ۷۳۴ هزار تومان رسیده است.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد که ۱۸۳ هزار سایت اینماد دارند و ۵۰۲ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات الکترونیکی دولتی حساب شده که بیش از همه موارد رشد داشته؛ درواقع دولت در سال ۱۴۰۲ بیشترین حجم معاملات الکترونیکی را داشته است. همچنین افزایش تعداد کل معاملات تجارت الکترونیکی احتمالاً به موضوعاتی نظیر خرید آنلاین نان برمی‌گردد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

91  −    =  90