بهترین روش نگهداری گیاهان آپارتمانی

نگهداری از گیاهان آپارتمانی نیاز به توجه و مراقبت دارد. نگهداری صحیح از گیاهان آپارتمانی باعث می شود تا طول عمر آنها و کارایی آنها افزایش یابد. همچنین گیاهان آپارتمانی می‌توانند به بهبود کیفیت هوای خانه و کاهش استرس هم کمک کنند.

بهترین روش نگهداری گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی می‌توانند علاوه بر زیبایی، به پاکسازی هوای محیط نیز کمک کنند. نگهداری از گیاهان آپارتمانی نیاز به توجه و مراقبت دارد. نگهداری صحیح از گیاهان آپارتمانی باعث می شود تا طول عمر آنها و کارایی آنها افزایش یابد. همچنین گیاهان آپارتمانی می‌توانند به بهبود کیفیت هوای خانه و کاهش استرس هم کمک کنند.

نحوه و نکات نگهداری گیاهان آپرتمانی

نگهداری از گیاهان آپارتمانی کار چندان سختی نمی باشد. با رعایت نکات زیر می‌توانید گیاهان آپارتمانی خود را سالم نگه دارید و از زیبایی آنها نهایت لذت را ببرید:

  1. انتخاب گیاه مناسب:

قبل از خرید گیاه، باید شرایط محیطی منزل خود را در نظر گرفته باشید. اگر نور زیادی در خانه خود ندارید، باید از گیاهانی استفاده کنید که به نور کم نیاز دارند، مثل سانسوریا، نخل مرداب و گیاه کالاتیا. اگر وقت زیادی برای رسیدگی به گیاهان ندارید، باید از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید که به آبیاری و رسیدگی کمتری نیاز دارند و مقاوم تر هستند مثل کاکتوس ها.

  1. آبیاری:

آبیاری یکی از مهم‌ترین عوامل در نگهداری از گیاهان آپارتمانی می باشد. آبیاری بیش از حد نیاز گیاه یا کمتر از حد می‌تواند به گیاهان آسیب برساند.

برای آبیاری گیاهان آپارتمانی، باید به چند نکته توجه کرد :

  • قبل از آبیاری، خاک گیاه را مورد بررسی قرار دهید. اگر خاک گیاه خشک بود، زمان آبیاری گیاه فرا رسیده است.

  • آبیاری گیاه را به طور کامل انجام دهید تا آب از سوراخ‌های انتهای گلدان خارج شود.

  • بعد از آبیاری، اجازه دهید آب اضافی از گلدان خارج شده و وارد زیرگلدانی شود.

  • اگر گیاه شما در نور کم قرار دارد، به آبیاری کمتری برای رشد نیاز دارد.

  1. نور:

نور یکی دیگر از عوامل مهم در نگهداری گیاهان آپارتمانی و زینتی می باشد. هر گیاه به مقدار مشخصی نور نیاز دارد.

برای تعیین مقدار نور مورد نیاز گیاه، باید به شرایط محیطی منزل خود توجه کنید. اگر منزل شما نورگیر است، می توانید گیاهانی خریداری کنید که به نور زیادی نیاز دارند، ولی اگر منزل شما نور کمی دارد، باید از گیاهانی استفاده کنید که به نور کم نیاز دارند.

برخی از گیاهانی که به نور نسبتا زیادی نیاز دارند:

  • کروتون

  • یوکا

  • لیندا

  • پرومیا

  1. کوددهی:

کوددهی نیز یکی از عواملی است که برای رشد و تقویت گیاهان آپارتمانی لازم می باشد . کوددهی به گیاهان آپارتمانی کمک می‌کند تا مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنند و رشد کنند.

کوددهی گیاهان آپارتمانی باید به صورت منظم انجام شود. معمولاً کوددهی گیاهان آپارتمانی هر دو هفته یکبار انجام می‌شود. بهترین کودی که برای گیاهان آپارتمانی مناسب می باشد کود مایع است زیرا سریعتر جذب گیاه می شود.

Shape2

روش نگهداری گیاهان آپارتمانی در هنگام سفر

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در هنگام سفر می‌تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، با رعایت یکسری نکات می‌توانید از سلامت گیاهان خود در هنگام سفر اطمینان حاصل کنید.

اولا برای گیاهان آپارتمانی که به آبیاری زیاد نیاز دارند، می‌توانید از یک گلدان با تعداد سوراخ‌ های زهکشی زیادی، استفاده کنید و گلدان را در یک سینی پر از آب قرار دهید و گیاه آب را از طریق خاک با ریشه خود می رساند. ثانیا برای گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند، باید از یک لامپ رشد گیاه استفاده کنید تا نور مورد نیاز گیاه را فراهم کند. ثالثا گیاهانی که به دمای خاص نیازمند هستند، می‌توانید از یک بخاری یا کولر استفاده کنید تا دمای هوا را متناسب با نیاز گیاه کند. اگر هم هیچ کدام از این روش هارا نخواستید انجام بدید می توانید گیاهان خود را به دست همسایه یا کسی که دوستدار گل و گیاه است بسپارید تا از آنها نگهداری کند.

مزایای نگهداری از گیاهان آپارتمانی در خانه

همانطور که در بالا صحبت کردیم نگهداری از گیاهان آپارتمانی مزایای زیادی دارد، در ادامه سایر مزیت های گیاهان آپارتمانی را خواهیم گفت :

بهبود کیفیت هوا

کاهش استرس و اضطراب

افزایش خلاقیت

سرگرمی

زیبایی خانه

تولید اکسیژن

تقویت سیستم ایمنی

جذب آلایندگی ها

از بین بردن حشرات و آفات گیاهان آپارتمانی

حشرات و آفات می‌توانند به گیاهان آپارتمانی آسیب جدی برسانند. آنها می‌توانند باعث زرد شدن برگ‌ها، ریزش برگ‌ها، و حتی مرگ گیاه شوند. حالا برای  جلوگیری از این اتفاقات ناگوار، انجام یکسری اقدامات لازم می باشد:

  • بررسی منظم گیاهان : اولین قدم برای جلوگیری از آسیب حشرات و آفات، بررسی منظم گیاهان می باشد. هرگونه علائم وجود حشرات یا آفات را سریعا شناسایی کرده و اقدامات لازم را برای از بین بردن آنها انجام دهید.

  • استفاده از روش‌های سنتی و ارگانیک: روش‌های ارگانیک برای از بین بردن حشرات و آفات گیاهان آپارتمانی گزینه‌ های مناسبی هستند. این روش‌ها امن‌تر و سازگارتر با طبیعت و گیاهان می باشند. برخی از روش‌های ارگانیک عبارتند از:

  1. شستشوی گیاه با آب: شستشوی گیاه با آب می‌تواند بسیاری از حشرات و آفات را از بین ببرد و در صورت وجود تخم آفات و حشرات، با شست و شو آن ها از بین می روند.

  2. استفاده از صابون حشره‌کش: صابون حشره‌کش می‌تواند حشرات و آفات را خفه کند و در نهایت باعث مرگ و از بین رفتن آنها شود.

  3. استفاده از مواد دفع کننده حشرات طبیعی: برخی از مواد طبیعی مثل سرکه، فلفل قرمز، و سیر می‌توانند حشرات و آفات را از گیاهان دور کنند. این روش زیاد توصیه نمی شود.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی نیازمند یکسری ملزومات و ادوات کشاورزی می باشد. کیفیت ملزومات کشاورزی حرف اول را هنگام خرید آن ها می زند. شما می توانید با کیفیت ترین و بهترین تجهیزات کشاورزی را در بذرواکسین خریداری کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

47  −    =  46