عقبگرد سرمایه گذاری ریسک پذیر در آمریکای لاتین

بر اساس گزارش «وضعیت جهانی اینشورتک»، سرمایه گذاری ریسک پذیر شرکت های بیمه در آمریکای لاتین به 79 میلیون دلار در نیمه نخست سال 2023 رسیده که در مقایسه با نیمه اول سال 2022، این میزان 85 درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز، «وضعیت جهانی اینشورتک» که توسط Dealroom.co، Mundi Ventures، Mapfre، NN Group و Generali تهیه و در اوایل سال جاری منتشر شد، گزارش داد که اکوسیستم فناوری بیمه آمریکای لاتین در سال ‌های اخیر به صورت چشمگیری به صحنه آمده است.

در نیمه اول سال 2023، سرمایه گذاری ریسک پذیر در شرکت های بیمه در منطقه به 79 میلیون دلار رسید. در مقایسه با نیمه اول سال 2022، این میزان 85 درصد کاهش یافته است. با این حال، انتظار می ‌رود که سرمایه‌ گذاری در نیمه دوم سال 2022 از پایین ترین حد خود بازگشتی داشته باشد.

به طور کلی در سال 2022، آمریکای لاتین 241 میلیون دلار سرمایه گذاری داشته است که بسیار کمتر از 376 میلیون دلار در سال 2021 بود.

اما اکثریت سرمایه گذاری به آمریکای شمالی، اروپا و چین اختصاص می ‌یابد که تقریباً یک سوم سرمایه گذاری خارج از این سه حوزه است. آمریکای لاتین تنها 3.1 درصد از این بودجه را دریافت می کند.

با وجود این، بر اساس این گزارش، بیش از 60 استارت آپ با پشتوانه سرمایه ریسک پذیر در آمریکای لاتین وجود دارد که ارزش شرکتی آنها 4/4 میلیارد دلار است که پنج برابر از سال 2020 افزایش یافته است.

این گزارش می افزاید، کسانی که در آمریکای لاتین زندگی می کنند، کاربران بالایی از فناوری دیجیتال هستند و از طریق کانال های جایگزین مانند پلتفرم های فین تک و تجارت الکترونیک، در کنار فیس بوک و واتس اپ قابل دسترسی هستند.

جغرافیای اصلی برای نوآوری

Hugues Bertin، شریک HCS Capital و مدیر اجرایی Digital Insurance LatAm، که در این گزارش نقل شده است، اظهار داشت که این منطقه با توجه به جمعیت بسیار ضعیف و پذیرش دیجیتال بالا، یک جغرافیای اصلی برای نوآوری بیمه است.

برتین می ‌گوید: «بخش مالی سنتی به مشتریان LatAm خدمات کمتری ارائه کرده است و کمتر از 50 درصد به خدمات بانکی دسترسی دارند. تاثیر گذارترین راه حل فراگیر که به وجود آمده است، نئوبانک هایی مانند نوبانک است که به 75 میلیون مشتری خدمات رسانی می کند و کیف پول های دیجیتالی مانند MercadoPago که 38 میلیون کاربر دارد. ما فکر می ‌کنیم که استارت ‌آپ ‌های اینشورتک در LatAm این فرصت را دارند که این را تکرار کنند تا شکاف حفاظتی را از بین ببرند. مشتریان نسبت به جنبه پایدار بسیار حساس هستند و ما حرکتی از مدل سنتی به مدل تاثیر سه گانه را مشاهده می کنیم که نه تنها سودآوری بلکه اثرات اجتماعی و زیست محیطی را شامل می شود.»

آمریکای لاتین به طور متوسط منطقه ای کمتر بیمه شده در میان بازارهای اصلی است. در سال اخیر، ضریب نفوذ بیمه در منطقه به طور متوسط از 2 درصد به 3 درصد افزایش یافته است، در حالی که میانگین جهانی 7.1 درصد است. شکاف حفاظتی باقی مانده تقریباً 250 میلیارد دلار است.

این گزارش می افزاید: «طبقه متوسط رو به رشد تقاضای بیمه را افزایش می دهد و بازار قابل توجهی را در معرض ریسک قرار می دهد. بیمه نقش حیاتی در جلوگیری از فقر افراد به دلیل حوادث نامطلوب دارد و در نتیجه از رشد و پایداری طبقه متوسط حمایت می کند.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5