پایان بورس ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / کام گروه قندی شیرین شد

نگاهی به روند معاملات امروز نشان می‌دهد که کلیت سهم‌های بازار گارد نزولی به خود گرفته‌ است. به طوری که میانگین هم‌وزن تمامی سهم‌های بازار بیشتر از 0.2 درصد کاهش داشتند. البته در برخی گروه‌ها اوضاع فرق می‌کرد. برای مثال گروه قندی به واسطه رشد قیمت جهانی شکر از استقبال خوبی برخوردار شد.

تجارت‌نیوز، بازارهای جهانی خبر از رکوردشکنی روزانه قیمت شکر می‌دهند. به طوری که شکر سفید لندن در روز جاری به مرز 735 دلار رسید. همین موضوع سبب شد تا این روزها کام گروه قندی شیرین شود و تقاضای نسبتا قدرتمندی در سهم‌های این گروه تشکیل شود. امروز نیز سهم‌های قندی در روز منفی بازار رشد خوبی را تجربه کردند و به طور میانگین حدود یک درصد افزایش یافتند.

بورس امروز در یک نگاه

معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت معاملات روز گذشته خود گام برداشت و باز هم نتوانست بر ارتفاع خود بیفزاید. به طوری که در پایان بورس امروز شاخص کل، با افت پنج هزار و 29 واحدی که معادل 0.24 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 128 هزار واحدی ایستاد.

همچنین شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد و نتوانست تراز خود را بالا ببرد. به این ترتیب این شاخص با کاهش 0.21 درصدی به سطح 722 هزار و 434 واحدی برسد.

اما ارقام حجم و ارزش معاملات در بازار امروز به شدت به چشم می‌آمد. چرا که تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 6 میلیارد و 200 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و 670 میلیارد تومان نشان می‌دهد. همین کاهش شدید ارزش معاملات خرد، احتمال صعود مجدد بورس را تا انتهای هفته کاهش داده است.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 373 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم شستا، فولاد و وبملت بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، دی و خودرو به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

رتاپ با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ثپردیس نیز با افت 6.98 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های رتاپ، کالا و قچار تعلق گرفت. همچنین سهم‌های شستا، فولاد و وبملت نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای وبملت، خگستر و خاور خروج پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های وارس، وبرق و شصفها رقم خورد. همچنین خچرخش در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد خکمک بود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  10  =  1