آیفون ۱۵ اپل فردا رونمایی می‌شود

اپل در رویدادی که فردا عصر برگزار می‌شود آیفون ۱۵ را در کنار نسخه‌های جدید ساعت و ایرپاد خود معرفی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فردای اقتصاد  اپل در رویدادی که فردا عصر برگزار می‌شود آیفون ۱۵ را در کنار نسخه‌های جدید ساعت و ایرپاد خود معرفی می‌کند.

بر اساس شایعات انتظار می‌رود اپل قیمت مدل‌های آیفون ۱۵ را با هدف رشد درآمد این شرکت افزایش دهد.

بزرگترین شرکت تکنولوژی جهان طی روزهای اخیر به دلیل چالشی که در چین برای آن ایجاد شده با افت قابل توجه ارزش مواجه شده است.

اپل از سال ۲۰۱۶ و همزمان با رشد تعداد فروش سالانه آیفون از ۲۰۰ به ۲۲۰ میلیون ایده جسورانه‌ای را پیش برد و آن افزایش سالانه قیمت گوشی‌ها بود.

یک سال بعد در سال ۲۰۱۷ اپل این ایده را به اجرا گذاشت و آیفون X را با قیمت ۹۹۹ دلار به بازار عرضه کرد که در آن زمان بسیار گرانقیمت به نظر می‌رسید. یکسال بعد اپل آیفون بزرگتر XS MX ( با ظرفیت۵۱۲ گیگابایتی) را ۱۴۴۹ دلار قیمت‌گذاری کرد و امروز قیمت آیفون ۱۴ پرومکس این شرکت ۱۵۹۹ دلار ( با ظرفیت یک ترابایتی) است.

استراتژی اپل در سال‌های اخیر جواب داده است. در حالی که تعداد گوشی تولیدی این شرکت طی هفت سال اخیر ثابت مانده اما در همین مدت میزان درآمد این شرکت ۷۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

این استراتژی همچنین شاخص‌های موفقیت اپل را هم تغییر داده به طوری که این شرکت از سال مالی ۲۰۱۹ اعلام میزان تعداد گوشی فروخته شده را متوقف کرده و به جای آن روی میزان درآمد هرکدام از محصولات متمرکز شده است.

فردا سه شنبه درآمد اپل می‌تواند با افزایش قیمت آیفون‌های جدید چشم‌انداز رشد دیگری را هم داشته نشان دهد. این شرکت قرار است قطعات گرانقیمت‌تری مانند قاب فلزی تیتانیومی و سنسورهای پیشرفته‌تر و فضای ذخیره‌سازی بیشتر را به آیفون ۱۵ اضافه کند و بر همین اساس افزایش قیمت گوشی‌هایش را منطقی جلوه دهد.

در واقع اپل در رویداد فرداشب باید دلایل خرید گوشی گرانقیمت‌تر را به کاربران بفروشد.

 

اپل دارای باتری با عمر بیشتر، درگاه USB-C برای شارژ و انتقال سریع‌تر اطلاعات، ضخامت کمتر بدنه و صفحه نمایش باکیفیت‌تر باشد.

گوشی سری‌های پرو همچنین دارای یک دگمه اضافه و یک تراشه سریع‌تر هم خواهند بود.

برای برخی از کاربران این ویژگی‌ها می‌تواند ارزش این را داشته باشد که  ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار برای خرید گوشی مدل پرو بدهند. اپل بخش قابل توجهی از گوشی‌هایش را از طریق سرویس اشتراکی عرضه می‌کند و اگر این شرکت بتواند بین ۱۰ تا ۱۵ دلار در ماه به حق اشتراک ماهیانه کاربران بیفزاید احتمالا بسیاری از آنها حاضر به پرداخت آن در ازای استفاده از آیفون ۱۵ خواهند بود.

ویژگی‌های جدید آیفون ۱۵

اپل همچنین یک قابلیت دیگر را هم به گوشی‌های سری پرو مکس خود اضافه می‌کند و آن اضافه کردن لنز پریسکوپ برای زوم اپتیکال است. این سیستم می‌تواند قابلیت زوم دوربین آیفون را از 3X به 6X برساند.

سال گذشته دو مدل آیفون پرو 14 این شرکت فقط از نظر سایز صفحه نمایش و ظرفیت باتری تفاوت داشتند و سایر ویژگی‌های آنان کاملا یکسان بود. ( آخرین باری که اپل بین دو مدل برتر آیفون خود تفاوت  قابلیت ایجاد کرد مربوط به سال ۲۰۲۰ می‌شود و زمانی که آیفون ۱۲ پرومکس این شرکت مقداری از نظر زوم و لرزش‌گیری از مدل ۱۲ پرو بهتر بود اما حالا اضافه کردن لنز پریسکوپ بسیار مهم‌تر است).

حالا به نظر می‌رسد که رویکرد اپر در زمینه استراتژی گوشی‌های پریمیوم خود تهاجمی‌تر شده است.

اپل همچنین از سال ۲۰۲۲  به دنبال گران‌تر کردن محصولات جانبی خود هم بوده است. ساعت اپل جدید از نظر عملکرد ارتقای قابل توجهی پیدا خواهد کرد اما کاربران برای دسترسی به مدل‌های تیتانیومی، صفحه نمایش بزرگتر و باتری با عمر بیشتر نیاز به پرداخت هزینه بیشتری خواهند بود.

اپل در زمانه‌ای گوشی آیفون ۱۵ را رونمایی می‌کند که صنعت تلفن همراه در سراشیبی تقاضا قرار دارد. حالا و با محدودیت‌هایی که چین در مورد اپل ایجاد کرده چشم‌انداز آینده این صنعت می‌تواند تیره‌تر هم باشد.

برای اپل امید این است که مجموعه‌ای از آیفون‌های پر از ویژگی‌های جدید و البته گران‌تر به این شرکت کمک کند تا از هر چالشی عبور کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  12