وام‌های چند میلیارددلاری بانک‌های چین به روسیه

با خروج وام‌دهندگان غربی از روسیه به دلیل تحریم‌ها، بزرگترین بانک‌های چین در حال افزایش فعالیت خود در بخش بانکی روسیه با اعطای وام‌هایی نزدیک به 10 میلیارد دلار هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، و بر اساس گزارشی که فایننشال تایمز منتشر کرده است، بزرگترین بانک‌های چین میلیاردها دلار به روسیه کمک می‌کنند زیرا تحریم‌ها وام‌دهندگان غربی را برای خروج از این کشور از زمان حمله به اوکراین در فوریه 2022 تحت فشار قرار می‌دهد.

بلومبرگ گزارش داد، طبق داده‌های تحلیل شده FT توسط مدرسه اقتصاد کی‌يف، چهار بانک بزرگ در چین از زمان جنگ در منطقه اوکراین، فعالیت خود را در بخش بانکی روسیه چهار برابر کرده‌اند.

چهار بانک چینی عبارتند از: Bank of China Ltd.، Industrial & Commercial Bank of China Ltd.، China Construction Bank Corp.، و Agricultural Bank of China Ltd. آن‌ها با هم در ابتدای سال 2022 مجموعاً 2/2میلیارد دلار وام اعطا کردند.

بلومبرگ گزارش داد که در این گزارش با استناد به داده‌های بانک مرکزی روسیه، این رقم در 14 ماه منتهی به پایان مارس سال جاری به 10 میلیارد دلار افزایش یافته است.

آندری اونوپریینکو، معاون توسعه دانشکده اقتصاد کی‌يف که این داده‌ها را گردآوری کرد، در گفت‌وگو با FT گفت که وام‌های بانک‌های چینی به موسسات مالی روسیه نشان می‌دهد که تحریم‌ها اثر خود را گذاشته است.

شایان ذکر است که چین در حال حاضر با رکودی دست‌وپنجه نرم می‌کند که بازارهای جهانی را متلاطم کرده است، و اکنون کانون توجه به‌شدت بر بحران بدهی متمرکز شده است که تقریباً به یک چهارم اقتصاد کمک می‌کند.

به گزارش رویترز، مقامات چینی مجموعه‌ای از اقداماتی از جمله کاهش برخی قوانین وام‌گیری و کاهش میزان ذخایر بانک‌‌های فارکس را برای تحریک اقتصاد و احیای بازار املاک انجام داده‌اند.

به گفته افراد آگاه، تنظیم‌کننده‌ها از جمله وزارت مسکن، بانک مرکزی و تنظیم‌کننده مالی طی هفته‌‌های آینده اقداماتی را که طی چند ماه گذشته بر روی آن‌ها کار کرده‌اند، تحت هدایت شورای دولتی اجرا خواهند کرد.

منبع: www.livemint.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5