ارزش نقدی بیمه زندگی چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

بیمه نامه زندگی شما ممکن است شامل چیزی بیش از مزایای فوت باشد – برخی از بیمه نامه ها با پولی همراه هستند که می توانید تا زمانی که هنوز زنده هستید به آن دسترسی داشته باشید که به آن ارزش نقدی می گویند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز، ارزش نقدی یکی از ویژگی ‌های بیمه زندگی دائمی است که سود به دست می دهد و منبع پولی را برای شما فراهم می‌ کند که می ‌توانید از آن برداشت کرده یا وام دریافت کنید. به همین دلیل بیمه نامه های دارای ارزش نقدی معمولاً بیشتر از بیمه نامه های زندگی مدت دار (که تقریباً همیشه فاقد ارزش نقدی هستند) هزینه دارند، اما اگر می خواهید پول دیگری را برای استفاده در آینده در زندگی خود داشته باشید، حق بیمه بالاتر ممکن است ارزش آن را داشته باشد.

ارزش نقدی بیمه زندگی چیست؟

ارزش نقدی در یک بیمه نامه زندگی دائمی در طول زمان انباشته می شود و تا زمانی که زنده هستید قابل دسترسی است. می توانید از این پول برای بازنشستگی، پوشش حق بیمه زندگی خود یا افزایش مزایای فوت بیمه نامه خود برای انتقال پول بیشتر به فرزندان استفاده کنید. همچنین می ‌تواند در هنگام برداشت از مزایای مالیاتی برخوردار باشد و روشی مقرون به صرفه برای قرض گرفتن پول ارائه دهد، اگرچه این استفاده‌ ها می‌ تواند میزان دریافتی سهامداران از مزایای فوت را کاهش دهد.

با این حال، ارزش نقدی نباید با کمک هزینه فوت اشتباه گرفته شود. مهم است که توجه داشته باشید که در اکثر شرایط، سهامداران بیمه نامه شما هیچ یک از ارزش نقدی را پس از مرگ شما دریافت نخواهند کرد.

چه بیمه نامه های زندگی ارزش نقدی ارائه می دهند؟

اکثر بیمه نامه های زندگی دائمی دارای بخش ارزش نقدی هستند. انواع بیمه نامه های زندگی دائمی عبارتند از:

  • بیمه کل زندگی
  • بیمه زندگی همگانی شامل بیمه زندگی همگانی و تضمین شده جهانی
  • بیمه زندگی متغیر

چقدر طول می کشد تا ارزش نقدی در بیمه زندگی ایجاد شود؟

در بیشتر موارد، ارزش نقدی فوراً در بیمه نامه شما ظاهر نمی شود. معمولاً برای دو تا پنج سال اول بیمه نامه اصلاً جمع نمی شود. و هنگامی که شروع به کسب ارزش نقدی کردید، ممکن است چندین دهه طول بکشد تا مقدار قابل توجهی جمع آوری شود. سرعت رشد ارزش نقدی دقیقاً به نوع بیمه نامه زندگی دائمی شما بستگی دارد، بنابراین باید از ارائه دهنده بیمه زندگی خود برای دریافت جزئیات بیشتر سوال بپرسید.

ارزش نقدی چگونه انباشته می شود؟

برای کسانی که خواهان ارزش نقدی در بیمه نامه زندگی خود هستند، مهم است که توجه داشته باشند که هر نوع بیمه نامه زندگی با ارزش نقدی به شکلی متفاوت رفتار می کند. آن ها انباشته می شوند، سود کسب آوری می کنند، یا در برخی موارد، ارزش نقدی را به طور متفاوتی سرمایه گذاری می کنند، و هر کدام مقدار متفاوتی از ریسک را به همراه دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

19  −    =  14