جهش ۴۳ درصدی ارزش تراکنش های شاپرک در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به سال قبل

نود و هفتمین گزارش اقتصادی شاپرک منتشر شد

جدیدترین بولتن اقتصادی شاپرک حاکی از آن است که تعداد تراکنش های کل شبکه شاپرک در تیر ماه به 4،212 میلیون عدد رسیده که این رقم نسبت به خرداد ماه یک درصد کاهش یافته است. این در حالی است که در مقایسه با تیر ماه سال گذشته شاهد افزایش 12 درصدی تعداد تراکنش های شاپرکی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نود و هفتمین بولتن اقتصادی شاپرک مربوط به تیرماه 1402 منتشر شد.

تازه ترین آمار شاپرک حاکی از آن است که تعداد تراکنش های کل شبکه شاپرک در تیر ماه به 4،212 میلیون عدد رسیده که این رقم نسبت به خرداد ماه یک درصد کاهش یافته است.

به نظر می‌رسد کاهشی شدن روند تراکنش‌های یک ماه اخیر در شبکه پرداخت از یک طرف به دلیل زمان ارائه و تسلیم اظهارنامه مالیاتی و اجرای نظام جدید کارمزد از سوی بانک مرکزی در شبکه پرداخت باشد.

این در حالی است که در مقایسه با تیر ماه سال گذشته شاهد افزایش 12 درصدی تعداد تراکنش های شاپرکی هستیم.

دانلود بولتن شاپرک شماره 97

از لحاظ مبلغی در تیر ماه ارزش کل تراکنش های شاپرک از 9،698 همت فراتر رفت. اگر چه این مبلغ در مقایسه با تیر ماه سال 1401 از رشد 41 درصدی حکایت می کند اما نسبت به خرداد ماه متحمل 1 درصد کاهش شده است. این سومین ماه متوالی است که ارزش تراکنش های شاپرک بین 9 تا 10 هزار همت قرار گرفته است.

بررسی ها نشان می دهد تورم در یک ماه گذشته حدود 3 درصد بر ارزش حقیقی تراکنش ها تاثیر داشته که بیانگر کاهش قدرت خرید مردم در شبکه پرداخت در یک ماه گذشته بوده است. در خردادمه نیز حدود 1 درصد ارزش حقیقی تراکنش ها کاهش یافته بود.

بدین ترتیب مجموع کل تراکنش های 4 ماهه نخست سال جاری شبکه شاپرک به 16،336 میلیون عدد به ارزش بالغ بر 37،368 همت رسید که نسبت به دوره 4 ماهه ابتدایی سال قبل از لحاظ تعدادی 15 درصد و از نظر مبلغی 43 درصد فزونی یافته است.

جمع کل تراکنش های شاپرک در دوره 4 ماهه اول سال گذشته 41،214 میلیون عدد و مجموع کل ارزش آنها 26،223 همت بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  −  48  =