پیش بینی بورس امروز چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲

دیروز شاخص کل بورس تهران به مرز ۲ میلیونی برگشت. آیا در این مرز با سطح حمایت مواجه هستیم؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دنیای معدن، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه ۲۸ تیر- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۴۳ هزار و ۱۲۲ واحد رشد کرد و به رقم ۲ یک میلیون و ۹۹۹ هزار و ۷۵۵ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۱۵ هزار و ۴۹۷ واحد بالا آمد و در رقم ۷۰۳ هزار و ۲۵۰ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۵۸۱ واحد رشد کرد و به رقم ۲۶ هزار و ۳۸۷ واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز رشد ۴ هزار و ۱۲۰ واحدی داشت و به سطح ۱۲۸ هزار و ۴۸۱ واحد رسید.

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، ۴۸۶ نماد رشد قیمت و ۱۴۲ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۷۷ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۲۳ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت بیمه ما (ما)، شرکت سیمرغ (سیمرغ) و شرکت قطعات اتومبیل ایران (ختوقا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر (کتوسعه)، شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) و شرکت سوژمیران (فسوژ) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های لپارس (شرکت پارس الکتریک)، حتاید (شرکت تاید واتر خاورمیانه) و البرز (شرکت بیمه البرز) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس) و شرکت صنایع مادیران (مادیرا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۲۵۸ نماد صف خرید داشتند و ۶۷ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲۰۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۷۹۶ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۷۴ درصدی به ۳۲۶ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص کل پس از ۸ روز نزول متوالی، رشد کرد و به آستانه برگشت به کانال ۲.۲ میلیونی رسید. شاخص در ۸ روز نزولی، ۲۴۶ هزار واحد پایین آمد و دیروز توانست ۴۳ هزار واحد آن را جبران کند.

دیروز نماد‌های فولاد، فملی، شستا، وبملت، پارسان و تاپیکو بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد رشد کرد و با افزایش اندکی ۶۷ صدم درصدی به رقم ۶ هزار و ۶۳۶ میلیارد تومان رسید. این رشد اندک با مازاد تقاضا، افزایش صف‌های خرید و ورود پول حقیقی همراه بود.

پس از ۱۰ روز متوالی شاهد ورود پول حقیقی بودیم و ۷۷۴ میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار وارد شد.

دیروز نماد‌های شپنا، وبملت، وتجارت، شستا، شتران، غشان، شبریز، فسبزوار، خودرو و گلدیرا بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

همچنین سرانه خرید حقیقی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

بدین ترتیب شاخص با حمایت حقیقی رشد کرد و پالایشی‌ها و بانکی‌ها پیشران بازار بودند. به نظر می‌رسد بازار به کف رسیده و حالا در مرز ۲ میلیونی با حمایت روبه‌رو است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  6  =