اولین برنامه بانک مرکزی درخصوص مهار هوش مصنوعی/ اینوتکنیک بستری برای هم‌فکری ایده‌پردازان

شرکت ملی انفورماتیک با حضور مدیران ارشد خود اهداف رویداد اینوتکنیک را تشریح کرد

نشست خبری تشریح نخستین گام رویداد اینوتکنیک با حضور مدیران ارشد شرکت ملی انفورماتیک و مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی برگزار شد. طبق گفته مدیرعامل ملی انفورماتیک، اینوتکنیک قرار است روی فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی، بانکداری هوشمند و بانکداری دیجیتال متمرکز باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نشست خبری تشریح نخستین گام رویداد اینوتکنیک امروز یکشنبه 18 تیرماه با حضور دکتر علی عبدالهی مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، دکتر جعفر مرتضویان مدیر نوآوری و طرح و تحقیقات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک، دکتر رضا بیات ترک، مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی، دکتر نادر قاسمی، مدیرعامل آی فینک و با حضور خبرنگاران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر عبدالهی، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک اعلام کرد: بحث نوآوری باز در دنیا سابقه طولانی دارد و در ایران نیز چند سالی است که تیم‌ها روی آن تمرکز کرده اند.

به گفته عبدالهی با وجود بحث محرمانه بودن سیستم های حاکمیتی، برای اولین بار از این رویکرد استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در اینوتکنیک، هم رویکرد کلاسیک وجود دارد و هم نوآوری باز مطرح است. هدف، استفاده از منابع و گستردگی موجود و دانش خارجی و حل مسائل است.

مدیرعامل ملی انفورماتیک از ویژگی های اینوتکنیک به پذیرفتن چالش ها از سمت حاکمیت و تغییر پارادایم، تمرکز بر مدل های کسب و‌کاری و اکوسیستم و کمک به شبکه سازی اشاره کرد و گفت: این رویداد قرار است کمک کند که متخصصان و اساتید حوزه را شناسایی و سرمایه گذاری کنیم.

وی در آخر اظهار داشت: اینوتکنیک قرار است روی فناوری های نوین مانند هوش مصنوعی، بانکداری هوشمند و بانکداری دیجیتال متمرکز باشد.

برای همکاری با نوآوری باید به اصطلاح نوآوری مجهز شویم

در ادامه این مراسم، دکتر رضا بیات ترک، مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با اعلام اینکه بانک مرکزی با استارتاپ‌ ها و فین‌ تک‌ ها جلسات متعددی داشته و دغدغه‌ های آن‌ها را شنیده اعلام کرد حالا این بار آن‌ها می‌خواهند از ابتکارات این تیم‌ها استفاده کنند.

بیات ترک گفت: برای همکاری با نوآوری باید به اصطلاح نوآوری مجهز شویم. این رویداد با تاکید بر هوش مصنوعی اجرا خواهد شد. خوشبختانه بانک مرکزی در استفاده از نوآوری پیشرو بوده و لازمه پیشرو بودن، اجرای چنین رویدادهایی است.

در ادامه نادر قاسمی مدیرعامل آی‌فینک درباره وجه تمایز اینوتکنیک با دیگر رویدادها عنوان کرد: اینوتکنیک، برنامه مدونی است جهت مشارکت و هم افزایی با فعالان حوزه نوآوری.

وی ادامه داد: از وجوه تمایز این رویداد می توان به بحث کاربردی بودن، جنبه علمی و دانشی و بحث رویدادهای پیش دانشگاهی اشاره کرد.

شش محور اصلی اینوتکنیک

در ادامه این مراسم «جعفر مرتضویان» مدیر نوآوری و طرح و تحقیقات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک نیز شش محور را برای این رویداد متصور شد.

او مواردی نظیر حوزه مبارزه با پولشویی و کشف تقلب، حوزه اعتبارسنجی، سیاست گذاری پولی، حاکمیت ریسک و انطباق، ارزش آفرینی دیجیتال و احراز هویت و امنیت را محور این رویداد دانست.

طبق گفته آقای مرتضویان مخاطبین عمده این رویداد، شرکت های دانش بنیان، استارتاپ های هوش مصنوعی، کارآفرینان و ایده پردازان هستند.

مرتضویان از برگزاری رویداد اینوتکنیک در اواخر مردادماه خبر داد و گفت: اینوتکنیک قرار است به شکل سلسه رویداد برای حل چالش‌ های بانک مرکزی در حوزه سیاست‌ گذاری پولی و ارزی و نظارت بر ثبات مالی برگزار شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  1  =  11