شماره شبا بانک ملی چیست؟

شماره شبا ترکیبی از اعداد و حروف انگلیسی است که پایه اصلی آن شماره حساب بانک ملی یا هر بانک دیگری است. با توجه به این توضیحات از ترکیب شماره حساب، اعداد کنترل صحت ساختار شبا، کد بانکی و کد کشور، می توان شماره شبا را به دست آورد، اما به این سادگی ها هم نیست.

شماره شبا چیست؟

پیش‌ازاین که درباره نحوه محاسبه شماره شبا صحبت کنیم، بهتر است ابتدا کمی درباره ساختار و کاربردهای شماره شبا بدانید.

شماره شبا که یک کد استانداردسازی شده است، از سال ۲۰۰۷ تاکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شماره در تمام بانک های کشور ازجمله بانک ملی، به‌عنوان شناسه حساب بانکی شناخته می شود. هر یک از حساب‌های سپرده، قرض‌الحسنه، سرمایه‌گذاری و … یک شناسه شبای مجزا دارند که می توان با آن مبالغ سنگین مالی را از بانک ملی به بانک دیگری انتقال داد.

درواقع کاربرد اصلی شماره شبا برای انتقال وجه است، اما در سال‌های اخیر بسیاری از سازمان ها و ارگان‌های مختلف برای ثبت‌نام متقاضیان نیاز به شماره شبا دارند. به همین خاطر افراد زیادی هستند که به فکر محاسبه و دریافت شماره شبا حساب خود هستند.

شماره شبا امنیت و سرعت بالایی در انتقال وجه دارد و مانند روش کارت به کارت امکان انتقال وجه به حساب فرد اشتباهی با آن وجود ندارد. همین امر هم باعث شده تا محبوبیت آن نسبت به روش کارت به کارت افزایش پیدا کند. کارمزد انتقال وجه با شماره شبا همانند کارت به کارت به‌صورت پلکانی افزایش پیدا نمی کند و محدودیتی برای سقف انتقال وجه با شماره شبا هم وجود ندارد. به دلیل اینکه با روش اینترنتی و با استفاده از شماره شبا می توان ۲۰۰ میلیون تومان را جابجا کرد. این روش به‌راحتی جایگزین روش کارت به کارت شده است.

 

 نحوه محاسبه شماره شبا بانک ملی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند با ترکیب کردن اجزای تشکیل دهنده شماره شبا و قرار دادن آن‌ها به ترتیب بعد از کد کشور ایران، می توانند آن را محاسبه کنند. گاهی اوقات امکان محاسبه عددی شماره شبا وجود دارد، اما نمی‌توان به‌صورت دقیق گفت که این شماره شبا فعال است یا خیر؟

با توجه به اینکه محاسبه اینترنتی شماره شبا با استفاده از نرم افزارهای آنلاین دقیق‌تر انجام می شود، بیشتر مشتریان بانک ملی و سایر بانک‌های دیگر ترجیح می‌دهند از روش های امن و مطمئن استفاده کنند تا بتوانند شماره شبا صحیح و فعال خود را به دست بیاورند.

محاسبه شماره شبا اینترنتی

در بخش پیش عنوان کردیم که امکان محاسبه عددی و دستی شماره شبا وجود دارد، اما ممکن شماره محاسبه شده دقیق و صحیح نباشد. به همین خاطر بهتر است از روش هایی که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم استفاده کنید تا شماره شبای صحیح و فعال حساب خودتان را به دست بیاورید.

این روش ها که به‌صورت اینترنتی انجام می شوند نیازی به صرف وقت و هزینه زیادی ندارند؛ بنابراین شما می توانید بدون اینکه به بانک ملی یا هر بانک دیگری مراجعه کنید و برای دریافت شبا از متصدیان درخواست کنید، به‌راحتی می توانید گوشی تلفن خود را بردارید، روی مبل راحتی دراز بکشید و در هر ساعت از شبانه روز که بخواهید از طریق اینترنت شماره شبا را استعلام بگیرید.

توجه: البته باید این نکته را بدانید که برای محاسبه اینترنتی شبا باید از خدمات سایت های معتبر اینترنتی استفاده کنید که نماد اعتماد الکترونیک دارند. در غیر این صورت نمی توانید به همه سایت ها اعتماد کنید.

 برخی از سایت های بانکی مانند بانک ملی هم امکان محاسبه اینترنتی شماره شبا را فراهم آورده‌اند، اما به دلیل ترافیک بالای سایت های بانک، اکثر کاربران ترجیح می دهند از سایت های خصوصی استفاده کنند. مواردی که برای استعلام اینترنتی شماره شبا به آن‌ها نیاز دارید عبارت‌اند از:

  • شماره کارت بانک ملی
  • شماره حساب بانک ملی

محاسبه شماره شبا از روی شماره کارت بانک ملی

برای دریافت شماره شبا بانک ملی با استفاده از شماره ۱۶ رقمی کارت بانک ملی می توانید به‌راحتی از خدمات سایت هایی که به‌صورت ۲۴ ساعته پشتیبانی آنلاین دارند، استفاده کنید. سایت تبدیل ۲۴ با استفاده از شماره کارت بانکی به کاربران اجازه می‌دهد تا شماره شبا را به دست بیاورند. تمام فعالیت ها و محاسبات بانکی کاربران در این سایت مخفی نگه داشته می‌شود. به همین خاطر کاربران هنگام نیاز به شماره شبا می توانند مراحل زیر را انجام دهند.

  • وارد سایت تبدیل ۲۴ شوند.
  • پس از ثبت‌نام در این سایت با پرداخت هزینه حدود ۱۲۵۰ تومان، شماره ۱۶ رقمی کارت خود را وارد کنند.
  • روی گزینه دریافت شبا کلیک کنند تا این شماره به شبا تبدیل شود.

 

محاسبه شماره شبا از روی شماره حساب بانک ملی

در سایت تبدیل ۲۴ روش استعلام شماره شبا با شماره حساب، کاملاً شبیه تبدیل شماره کارت به شبا است. تنها تفاوت این دو روش این است که پس از ثبت‌نام در سایت تبدیل ۲۴، کاربران باید شماره حساب بانکی خود در بانک ملی را وارد نموده و گزینه تبدیل حساب به شبا را انتخاب کنند. به این صورت می توانند با پرداخت هزینه تراکنش که همان ۱۲۵۰ تومان است، شماره شبا را در کسری از ثانیه دریافت نمایند.

مزایای دریافت شماره شبا به‌صورت اینترنتی

در گذشته بیشتر مشتریان بانک ملی خدمات مورد نیاز خود را به‌صورت حضوری از شعب بانک یا دستگاه های عابر بانک دریافت می‌کردند؛ اما در چند سال گذشته که استفاده از اینترنت رواج بسیاری پیدا کرده، اکثر افراد خرید ها و کارهای بانکی خود را به‌صورت آنلاین انجام می دهند. دریافت شماره شبا هم به‌صورت اینترنتی انجام می شود. از مزایای دریافت اینترنتی شماره شبا می توان موارد زیر را برشمرد.

  • صرفه‌جویی در وقت و هزینه ها
  • استعلام سریع شماره شبا
  • اطمینان از صحت شماره شبا محاسبه شده
  • امنیت سایت های اینترنتی
  • محاسبه شماره شبا
  • پرداخت هزینه ناچیز

سخن پایانی

شماره شبا بانک ملی همان شناسه ۲۴ رقمی است که بعد از کد کشور ایران قرار می‌گیرد. محاسبه این شماره به کار افرادی می‌آید که قصد انتقال وجه با آن را داشته باشند و بخواهند در سازمان های مختلف ثبت‌نام کنند. برای استعلام شماره شبا بانک ملی، نیازی نیست به‌صورت حضوری اقدام کنید. می توانید از طریق مراجعه به سایت تبدیل ۲۴ به‌راحتی این کار را انجام دهید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  1