پایان بورس امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۲/ تقلای بورس در کانال ۲.۱ میلیون واحدی

معاملات این هفته بازار سهام نشان می‌دهد، پس از نزول سه روزه بورس به دنبال ریزش قیمت دلار، بالاخره نماگرهای بازار سهام در روز جاری دست از پایین آمدن برداشتند؛ با این حال اما بازار سهام رشد چندانی را تجربه نکرد و شاخص‌ها تا حدودی درجا زدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل خلاف جهت روز گذشته خود رفتار کرد. به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش ۹ هزار و ۷۵۰ واحدی که معادل ۰.۴۵ درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد و در ارتفاع دو میلیون و ۱۵۵ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

البته رشد شاخص هم‌وزن کمتر از شاخص کل بود و تنها ۰.۰۹ درصد به ارتفاع خود افزود. به ترتیب شاخص هم‌وزن در تراز ۷۳۰ هزار و ۴۱۲ واحدی به کار خود خاتمه داد.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون و ارزش معاملات را ۶ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج ۲۱۱ میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وبملت، دی و ثفارس بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، وبملت و شستا بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ملت با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، اوان نیز با افت ۶.۶۳  درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های ثمسکن، ونوین و والماس تعلق گرفت. همچنین سهم‌های افران، یاقوت و ثمسکن نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای کارا، اوان و سپر خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های غناب، حرهشا و تپولا رقم خورد. همچنین سآبیک در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد خصدرا بود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

71  −    =  63