پرداخت عوارض گمرکی گوشی های مسافری صرفا از طریق کارت بانکی

در جدیدترین آیین‌نامه برای ثبت گوشی مسافری، مسافرین ملزم هستند تا عوارض گمرکی موبایل را با کارت بانکی خود پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بنابر اعلام مدیرکل مرکز واردات گمرک، از این پس بایستی عوارض گمرکی گوشی‌های مسافری صرفا از طریق کارت بانکی شخص مسافر پرداخت شود و این کارت بانکی باید به نام شخص مسافر باشد؛ البته مهلتی یک ماهه (دوره خاکستری) برای این موضوع در نظر گرفته شده که در صورت گذشت این زمان، این گوشی‌ها رجیستر نخواهند شد.

ثبت و رجیستری تلفن‌های همراهی که توسط مسافرین به کشور وارد می‌شوند طی یک سال گذشته دستخوش تغییرات بسیاری شده است. در جدیدترین آیین نامه برای ثبت این گوشی‌ها، مسافرین ملزم هستند تا عوارض گمرکی موبایل را با کارت بانکی خود و حداکثر تا یک ماه پس از ورود به کشور، پرداخت کنند. به نظر می‌رسد این قوانین جدید بخاطر واردات گوشی آیفون ۱۴ به صورت مسافری باشد که این روزها در جریان است و ابهامات زیادی را نیز طی می‌کند.

در اطلاعیه‌ای که از سوی «علی وکیلی»، مدیرکل مرکز واردات گمرک به سایر واحدهای این مجموعه ارسال شده، آمده است: «پیرو مصوبه کمیته فنی رجستری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر الزامات اصلاح فرایند ثبت اطلاعات در سامانه رجستری و همچنین تسهیل در انجام تشریفات رجستری گوشی همراه مسافرین ورودی، با عنایت به پیاده سازی و اجرای سرویس نحوه پرداخت حقوق ورودی گوشی‌های همراه مسافری، از تاریخ 19 مهر 1401، پرداخت هزینه‌ها صرفا از طریق کارت بانکی شخص مسافر وطی زمانبندی حداکثر یک ماه پس از ورود قابل انجام است.»

همچنین از مدیران گمرک خواسته شده با توجه به اینکه امکان ادامه فرآیند تشریفات ثبت اطلاعات در سامانه رجیستری پس از خروج مسافر از مبادی ورودی سالن‌های مسافری (تحت هر عنوان) وجود ندارد، فرآیند و نحوه ثبت اطلاعات در مبادی ورودی را با هماهنگی دستگاه‌های همجوار مستقر در مبادی ورودی با نصب بنر و… اطلاع‌رسانی کنند تا به وریت مسافرین برسد.

بحث عدم امکان ثبت گوشی مسافری در صورت خروج مسافر از منطقه گمرکی پیش از اقدامات قانونی برای رجیستری، موضوع تازه‌ای نیست و اواخر خردادماه امسال از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا اعلام شد.

گفتنی است وزیر اقتصاد از همان روزهای آغازین فعالیتش، خواستار تسهیل روند رجیستری گوشی‌های مسافری شده و در همین راستا نیز کمیته‌ای تشکیل شد و این فرآیند طی یک سال اخیر دستخوش تغییراتی شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5