ایلان ماسک موقتا خرید توییتر را متوقف کرد

ایلان ماسک روند خرید این شبکه اجتماعی را متوقف کرده تا آمار دقیق حساب‌های فیک یا اسپم این شبکه اجتماعی مشخص شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، توییتر اخیرا اعلام کرده بود که حساب‌های فیک یا اسپم این شبکه اجتماعی، کمتر از 5 درصد کل 226 میلیون کاربران فعال روزانه آن را تشکیل می‌دهند.

حالا «ایلان ماسک» با توجه به همین موضوع، روند خرید این شبکه اجتماعی را متوقف کرده تا آمار دقیق این دسته از کاربران مشخص شود.

او که با پیشنهاد 44 میلیارد دلاری خود قصد خرید توییتر را دارد، در توییت جدید خود لینکی از خبر رویترز را به اشتراک گذاشت و نوشت: معامله توییتر به طور موقت متوقف شده است تا جزئیاتی که نشان می‌دهد حساب‌های اسپم/جعلی در واقع کمتر از 5 درصد تمام کاربران را تشکیل می‌دهند، منتشر شوند.

توییتر در پرونده خود، اشاره کرده که محاسباتش در مورد تعداد حساب‌های اسپم به صورت «تخمینی» انجام شده و تعداد واقعی آن‌ها ممکن است حتی بیشتر باشد.

حساب‌های اسپم یا جعلی

در بخشی از این پرونده آمده: ما بررسی‌های خود را انجام داده‌ایم و تخمین می‌زنیم که میانگین حساب‌های اسپم یا جعلی در سه ماهه اول سال 2022 کمتر از 5 درصد که کاربران ما را تشکیل می‌دهد.

ما بخشی از این تصمیم را بر اساس قدرت تشخیص خود انجام داده‌ایم، بنابراین تخمین ما از حساب‌ها اسپم ممکن است به طور دقیق تعداد واقعی آن‌ها را نشان ندهد و میزان صحیح آن‌ها می‌تواند بیشتر از برآورد ما باشد.

همچنین این خبر در حالی منتشر شده که توییتر اخیرا اعلام کرده بود، طی سه سال متوالی تعداد کاربران روزانه خود را بیشتر از میزان واقعی آن‌ها شمارش کرده است.

برنامه‌های ماسک چه بود؟

از سویی دیگر، بخشی از برنامه‌های ماسک برای توییتر اخیرا فاش شده بود که در بین آن‌ها به «کاهش تعداد ربات‌های اسپم و کلاهبرداری» به عنوان بخشی از برنامه‌های کلیدی ثروتمندترین فرد جهان برای بهبود این سرویس، در کنار موارد دیگری از جمله کاهش وابستگی به تبلیغات و ترویج آزادی بیان، اشاره شده بود.

 

منبع: دیجیاتو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄    =  21