پرداخت با دست به جای کارت بانکی

این روزها پرداخت بدون تماس کارت به لطف تکنولوژی رایج‌تر شده‌اند. در بسیاری از کشورها دیگر لازم نیست برای پرداخت پول، کارت در کارت‌خوان قرار دهید و رمز خود را وارد کنید، فقط کافی است تلفن همراه یا ساعت هوشمند خود را جلوی کارت‌خوان بگیرید تا مبلغ مورد نظر واریز شود. اما آیا دیده‌اید کسی بدون تلفن یا ساعت و یا کارت و فقط با تماس دست با کارت‌خوان پول پرداخت کند؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این روزها پرداخت بدون تماس کارت به لطف تکنولوژی رایج‌تر شده‌اند. در بسیاری از کشورها دیگر لازم نیست برای پرداخت پول، کارت در کارت‌خوان قرار دهید و رمز خود را وارد کنید، فقط کافی است تلفن همراه یا ساعت هوشمند خود را جلوی کارت‌خوان بگیرید تا مبلغ مورد نظر واریز شود. اما آیا دیده‌اید کسی بدون تلفن یا ساعت و یا کارت و فقط با تماس دست با کارت‌خوان پول پرداخت کند؟

کارت‌های اعتباری، گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند همگی به شکلی متفاوت انقلاب عظیمی در روش پرداخت ما ایجاد کرده‌اند. به لطف ساعت و گوشی‌های هوشمند دیگر نیازی نیست تا با کشیدن کارت و واردکردن رمز خود، خریدتان را انجام بدهید. فقط کافی است دستگاه خود را در برابر کارت‌خوان قرار دهید تا پرداخت شما صورت گیرد.

حال اما شرکتی به نام والتمور ادعا می‌کند که پا را فراتر گذاشته و با نوآوری خود، پرداخت‌ها را بسیار راحت‌تر از گذشته کرده است. شاید از خودتان بپرسید نحوه عملکرد والتمور به چه شکل است.

والتمور در حقیقت با جایگذاری یک چیپ‌ست در پشت دست‌تان، به شما اجازه می‌دهد تا در زمان انجام تراکنش دست خود را در مقابل کارت‌خوان قرار دهید و تراکنش خود را انجام دهید. این چیپ‌ست در ابتدا نیاز دارد تا با اپلیکیشنی به نام PureWrist هماهنگ شود و برای استفاده از این فناوری، نیاز است که در این اپلیکیشن حساب کاربری داشته باشید.

این کاری است که پاتریک پامن در هلند انجام می‌دهد و هر بار که به فروشگاه و رستوران می‌رود موقع پرداخت دست چپش را جلوی کارت‌خوان می‌گیرد و پول واریز می‌شود.

او می‌گوید عکس‌العمل فروشندگان دیدنی است.

پاتریک پامن در سال ۲۰۱۹ یک ریزتراشه (میکروچیپ) زیر پوست دست چپش جاسازی کرد که به او اجازه می‌دهد با آن پول پرداخت کند.

او گفت این کار به اندازه یک نیشگون درد داشت.

حالا وقتی که دست او نزدیک کارت‌خوان قرار می‌گیرد، میکروچیپ زیر پوستش روشن می‌شود.

اولین ریزتراشه در سال ۱۹۹۸ در بدن انسان جاسازی شد اما این فناوری فقط حدود یک دهه است که در دسترس عموم قرار گرفته است.

این تراشه‌ها کمتر از یک گرم وزن دارند و کمی بزرگتر از یک دانه برنج هستند.

البته برای بسیاری ممکن است تصور جاسازی چنین چیزی در بدن وحشتناک باشد اما در یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۱ از بیش از ۴۰۰۰ نفر در بریتانیا و اتحادیه اروپا، ۵۱ درصد گفتند ممکن است چنین کاری را انجام بدهند.
البته در این نظرسنجی بدون اشاره به درصد، گفته شده که شرکت‌کنندگان درباره نقض حریم خصوصی و امنیت فردی نگرانی داشته‌اند. برخی کارشناسان هم نگرانی مشابهی دارند.

آنها می‌گوید با پیشرفته‌تر شدن این فناوری، این تراشه هر چه بیشتر حاوی اطلاعات شخصی می‌شوند و این خطر سوء استفاده و همچنین ردگیری افراد را افزایش می‌دهد.

در نهایت مثل هر فناوری جدیدی، باید سود و زیان استفاده از آن را به دقت در نظر گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  3