هیچ طرحی بدون نظر مراجع اجرا نمی شود

رئیس کل بانک مرکزی:

ایبنا – رییس کل بانک مرکزی گفت:هیچ طرحی بدون نظر مراجع فقهی و مطابقت کامل با مبانی نظام بانکداری اسلامی در شبکه بانکی کشور اجرایی نخواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل ازروابط عمومی بانک مرکزی، طهماسب مظاهری ضمن تشکر از مراجع عظامی که در خصوص موضوع تنظیم ضوابط عقد قرض با پول اعتباری در بانکداری اسلامی نظرات ارزشمند خود را ارایه دادند،اعلام کرد:این موضوع به عنوان یک ایده در جهت استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت عقود اسلامی در بانکداری اسلامی مطرح بوده است.

وی افزود:هر طرح و ایده ای زمانی به عنوان یک اقدام عملی در نظام بانکی به اجرا گذاشته می شود که از جنبه بانکی و انطباق کامل با اصول فقهی و دینی ارزیابی و بررسی شده و این انطباق احراز شده باشد.

مظاهری با اشاره به حاکمیت قوانین بانکداری اسلامی در نظام پولی ـ بانکی کشور تاکید کرد:بی شک هیچ طرحی بدون نظر مراجع فقهی و مطابقت کامل با مبانی نظام بانکداری اسلامی در شبکه بانکی کشور اجرایی نخواهد شد.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: باتوجه به شرایط زمانی، اجرایی شدن هرطرحی نیازمند انجام بررسی های کارشناسی از جنبه های بانکی و فقهی است و تنها پس از طی این مراحل برای بررسی، تصمیم گیری و تصویب به مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان ارایه خواهد شد.

مظاهری افزود:بانک مرکزی در تمامی مراحل بررسی یک طرح،برای دریافت نظرات کارشناسان فقهی و دانشگاهی به منظور ارایه طرحی که باتوجه به مقتضیات زمان تطابق کامل با شرع مقدس و بانکداری بدون ربا داشته باشد، استقبال می کند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  1