تولید نفت از خلیج فارس به یک میلیون بشکه افزایش می یابد

ایبنا – مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره از برنامه افزایش تولید نفت از خلیج فارس به یک میلیون بشکه در روز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمود زیرکچیان زاده در گفتگو با مهر در تشریح آخرین برنامه ریزیهای صورت گرفته برای افزایش تولید نفت خام ایران از خلیج فارس با بیان اینکه در سال 88 برای دستیابی به متوسط تولید روزانه 726 هزار بشکه نفت خام برنامه ریزی کرده ایم، گفت: همچنین قصد داریم با توسعه میادین موجود و جدید میزان تولید نفت خام ایران را از خلیج فارس به حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه افزایش تولید نفت خام به یک میلیون بشکه باید تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور محقق شود، تصریح کرد: در این رابطه در منطقه عملیاتی قشم توسعه میدان مشترک هنگام در برنامه گنجانده شده به طوری که در فاز اول توسعه آن 16 هزار بشکه و در فاز دوم تولید نفت به 36 هزار بشکه در روز افزایش پیدا می کند.

به گفته مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره ایران، مطالعات برای افزایش تولید نفت در فاز دوم توسعه میدان هنگام در حال انجام است.

این مقام مسئول افزود: پیش بینی می شود در منطقه عملیاتی قشم با توسعه مجموع میادین هرمز، هنگام، توسن و تفتان تولید نفت تا سقف 120 هزار بشکه در روز افزایش پیدا بکند.

زیرکچیان زاده در ادامه با اشاره به شروع عملیات اجرایی طرح توسعه میادین نفتی رشادت و رسالت، بیان کرد: برای طرح توسعه این دو میدان در مجموع پیش بینی افزایش تولید نفت خام را تا سقف 120 هزار بشکه در روز کرده ایم.

وی با اشاره به وجود 31.7 میلیارد بشکه نفت خام سنگین درجا در میدان فردوسی گفت: بر اساس مطالعاتی که توسط شرکت سوئیسی آداکس صورت گرفته امکان توسعه این میدان در 10 فاز وجود دارد.

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره با بیان اینکه شرکت سوئیسی طرح جامع توسعه میدان فردوسی را برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تایید کرده است، گفت: هر فاز توسعه ای میدان فردوسی از قابلیت تولید روزانه 70 هزار بشکه نفت برخوردار است.


 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

31  −    =  30