پرداخت سود سهام عدالت به فرهنگیان از امروز

ایبنا – مدیرعامل کارگزاری سهام عدالت از پرداخت سود سهام عدالت فرهنگیان از روز شنبه(جاری) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمدجواد شیخ در گفت و گو با ایرنا، ‌افزود:‌ با توجه به توزیع 40 هزار تومانی سود به هر نفر و حداکثر 200 هزار تومانی به هر خانوار، حدود 110 میلیارد تومان سود میان ذینفعان توزیع می‌شود.
وی اظهارداشت:‌ سود سهام عدالت تنها به پنج نفر از افراد خانواده تعلق می گیرد و در صورتی که تعداد افراد خانواده بیشتر باشد سودی دریافت نخواهند کرد.
مدیرعامل کارگزاری سهام عدالت با اشاره به آغاز پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت (کارمندان و بازنشستگان) از فرهنگیان کشور، تصریح کرد: ‌از آنجا که تعداد فرهنگیان کشور از کارمندان دیگر بخش های دولتی بیشتر بوده پرداخت سود سهام از این گروه آغاز شده است.
وی با بیان آنکه در این مرحله معادل 110 میلیارد تومان میان دو میلیون و 846 هزار نفر از فرهنگیان توزیع می شود، گفت: از آنجا که کارمندان باید اقساط 100 هزار تومانی سهام عدالت را در 10 سال پرداخت کنند، به هر نفر از مشمولان فرهنگی 40 هزار تومان سود تعلق خواهد گرفت.
شیخ اظهار داشت: از بین شش دهک مشمول دریافت سهام عدالت به جز دو دهک اول و دوم، باقی گروه‌ها مشمول تخفیف 50 درصدی نشده‌ اند. براین اساس از هر یک از افراد چهار دهک سهام عدالت 100 هزار تومان قسط در 10 سال بابت دریافت یک میلیون تومان سهام عدالت کسر می شود.
وی ادامه داد: به همین علت هر نفر از گروه سوم سهام عدالت به جای 80 هزار تومان سود
سالانه سال گذشته، 40 هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.
به گفته مدیرعامل کارگزاری سهام عدالت، یک میلیون و 146 هزار و 471 خانوار مشمول
دریافت سهام عدالت در آموزش و پروش هستند که در مجموع بین دو میلیون و 846 هزار و 142 نفر سود سالانه دریافت می کنند.
به گفته شیخ، سود قابل تقسیم بین فرهنگیان از طریق بانک‌های ملی، تجارت و صادرات واریز خواهد شد و به همین دلیل کار واریز وجوه به زودی و ظرف مدت روزهای (یکشنبه و یا دوشنبه) هفته جاری به اتمام می رسد.
شیخ در پایان در خصوص مراحل بعدی واریز سود سهام عدالت به سایر کارمندان دولت، ‌گفت: در صورتی که شرکت ها سود مورد نظر را به کارگزاری سهام عدالت پرداخت کنند توزیع سود به سایر کارمندان نیز آغاز خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  6  =