هیچ تصمیم قطعی برای تغییر سهمیه‌بندی بنزین گرفته نشده است

ایبنا – معاونت هماهنگی و برنامه ریزی ستاد مدیریت مصرف سوخت گفت:علی رغم تشکیل جلسات زیاد هنوز هیچ گونه تصمیم گیری قطعی درباره تغییر سهمیه بندی بنزین صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک عبداله جلالی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در قانون بودجه سال 88 به طور صریح قیمت عرضه بنزین و سهمیه آن اعلام شده به گونه ای که قیمت هر لیتر بنزین سهمیه ای را 100 تومان اعلام کرده است.
وی افزود: قانون بودجه سال 88 عنوان کرده است میزان سهمیه بنزین باید از تولید داخلی مشخص شود و از طرف دیگر عنوان می کند که بنزین وارداتی فقط باید به قیمت آزاد عرضه شود.
جلالی با اشاره به اینکه مصرف روزانه در کشور در حدود 62 تا 63 میلیون لیتر است و تولید داخلی حدود 44 میلیون لیتر را تشکیل می دهد تصریح کرد: اگر بخواهیم راه کار دیگری را در نظر بگیریم، ابتدا باید صرفا به بحث های کارشناسی تکیه شود تا مشخص شود در کدام بخش سهمیه ها تغییر یابد.
وی افزود: با توجه به اینکه تا کنون جلسات زیادی گذاشته شده تنها کار شناسان دیدگاه های خود را اعلام کرده اند وهیچ گونه تصمیم گیری قطعی در این باره نشده است.
جلالی با اشاره به اینکه راه کار های متعددی برای سهمیه بندی در نیمه دوم سال وجود دارد خاطر نشان کرد: یک راه کار آن است که سهمیه ها کاهش یابد ولی راه های دیگری نیز وجود دارد که باید مورد بحث وبررسی قرار گیرد.
وی بااشاره به اینکه در ابتدای سهمیه بندی دولت پیش قدم شد واعلام کرد سازمان های دولتی باید از بنزین آزاد استفاده کنند اظهار داشت: سهمیه بندی باید مدیریت و مشخص شود که کدام بخش ها از سهمیه آزاد استفاده و کدام بخش ها از سهمیه بندی استفاده نمایند، قصد داریم در جلسات آینده از کمیسیون ها و کار شناسان مجلس نیز دعوت کنیم که آنها نیز به طور کامل واقف به موضوع باشند و بدانند که دولت در مضیقه است.
وی افزود : اگر نمایندگان نیز در جریان کار قرار گیرند امید آن را داریم تا مجلس مصوبه قبلی خود را پس بگیرند وبا آن را تغییر دهند و ما می خواهیم با نمایندگان مجلس به یک جمع بندی برسیم تا نتیجه آن به نفع مردم باشد.
جلالی اظهار داشت: در سهمیه بندی بنزین در کنار مسائل اقتصادی مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز باید در نظر گرفته شود و با تمام جوانب آن یک تصمیم صحیح گرفته شود تا منافع آن بیشتر از معایبش باشد.
وی تصریح کرد: مردم باید از تصمیمی که در نهایت گرفته می شود استقبال کنند کمااینکه سهمیه بندی بنزین به شیوه کنونی نشان داد مردم تصمیم دولتمردان ونمایندگان مجلس را پذیرفتند وبا همکاری آنها توانستیم این کار بزرگ را انجام دهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

26  ⁄    =  13