بیمه پاسارگاد مبتکر ارائه طرح های مشترک بیمه و بانک

ایبنا – هیات مدیره شرکت بیمه پاسارگاد، روز یکشنبه، بیست و یکم تیرماه سال جاری پذیرای رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بود. دکتر جواد فرشباف ماهریان در دیدار خود با اعضای هیات مدیره شرکت بیمه پاسارگاد در نشستی صمیمانه به گفت و گو پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در این مراسم رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به اصلاح آیین نامه نحوه محاسبه ذخایر فنی در شرکت های بیمه (شماره 58) که مـطابق با اسـتاندارد حسابداری 28 تنظیم شده است اظهار داشت: آقایان ضمیری و آسوده در اصلاح آئین نامه ها و تطبیق آن با استاندارد حسابداری 28 اقدامات موثری انجام داده اند که از فعالیت ها و اقدامات ایشان تقدیر می کنیم . در ادامه دکتر فرشباف فعالیت مشترک بیمه و بانک را حرکت جدیدی دانست و بیان کرد: بیمه و بانک پاسـارگاد مبتکر ارائه طرح های مشترکی بوده اندکه این همکاری در بخش خصوصی باعث گسترش خدمات بیمه ای می شود.
رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به آئین نامه نمایندگی و گسترش شبکه فروش صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: در آئین نامه نمایندگی به دنبال این هستیم که بتوانیم در تمام نقاط کشور نمایندگی داشته باشیم تا ارائه خدمات بیمه ای به مردم در اقصی نقاط ایران میسر شود که در این میان دانش و تخصص نماینده ها بسیار با اهمیت است و در امر گزینش باید دقت لازم به کار گرفته شود. ایشان اظهار نمودند یکی از محدودیت های موجود انحصاری بودن شغل نمایندگی بیمه است که درصدد رفع این انحصار و استفاده از دارندگان مشاغل دیگر به شرط دارا بودن صلاحیت لازم در امر فروش بیمه هستیم.
در ادامه دکتر فرشباف افزود: بیمه اموال و سرمایه های دولتی از منابع عظیمی است که چندان مورد توجه قرار نگرفته، لذا در این زمینه با واگذاری شرکتهای مشمول اصل 44 می توان بازار جدیدی را در صنعت بیمه ایجاد کرد و به ارائه مکانیزمهایی پرداخت که بتوان اموال و سرمایه های اقتصادی دولت را با نرخهاو پوششهای مناسب تحت پوشش بیمه قرار داد.
بیمه اتکایی یکی دیگر از مباحث مطرح شده از سوی رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بود، ایشان به شرکت در شرف تاسیس بیمه اتکایی ایرانیان اشاره کرد و افزود: باید هر چه زودتر بیمه اتکایی ایرانیان راه اندازی شود تا بتواند علاوه بر ایجاد ظرفیت مناسب در بازار داخلی، از بازار منطقه نیز قبولی اتکایی داشته باشد، در این زمینه بررسی های انجام شده حکایت از وجود بازار بالقوه اتکائی در کشورهای منطقه دارد.
رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پتانسیل فعلی اقتصاد کشور تصریح کرد: نفت و گاز که بیشترین ریسک را در دنیا به خود اختصاص داده، در ایران تحت پوشش کامل بیمه ای نیست. باید توان داخلی را تقویت کرد تا بیمه نفت و گاز و پتروشیمی را با حمایت از ظرفیت داخلی در کشور انجام داد.

در این نشست آقای دکتر مجید قاسمی رئیس هیات مدیره بیمه پاسارگاد ضمن قدردانی و خوشامدگویی به آقای دکتر فرشباف با اشاره به اهداف تشکیل بیمه پاسارگاد، با نگاهی گذرا به عملکرد موفق شرکت در دستیابی به اهداف پیش بینی شده با توجه به آمـار عمـلکرد دو سـال فعالیت شرکت اظهار داشت: شرکت بیمـه پاسـارگاد در سال گذشته با تولید 251میلیارد ریال حق بیمه از رشد بیش از 5/2 برابر برخوردار بوده است. همچنین ضریب خسارت شرکت (مجموع خسارت پرداخت شده و خسارت های معوق به حق بیمه تولید شده) 3/25 درصد می باشد، که با در نظر گرفتن ضریب خسارت 3/72 درصدی بازار (بدون احتساب خسارت های معوق) ضریب خسارت این شرکت پایین تر از میانگین ضریب خسارت بازار و بسیار مطلوب می باشد.
در ادامه این جلسه آقای ضمیری ضمن اشاره به اقدامات موثر بیمه پاسارگاد در صنعت بیمه کشور به ارائه گزارشهایی از اقدامات این شرکت پرداخت و بیان کرد:برنامه ریزی های لازم جـهت تنظـیم صورت های مالی سال گذشته بیمه پـاسارگـاد بر اساس آیین نامه نحوه محاسبه ذخایر فنی در شرکت های بیمه (شماره 58) که مـطابق با اسـتاندارد حسابداری 28 نیز می باشد، از اوایل اسفند ماه 1387 آغاز شد و به محض ابلاغ آیین نامه، تمام محاسبات فنی بر اساس آن انجام شد. لذا در 29 فروردین ماه سال جاری مجمع عمومی این شرکت برگزار شد و ارائه گزارش مالی شفاف و اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت بدون هیچ گونه بند مشروط ( که در نوع خود بی نظیر می باشد) به تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام رسید که این موضوع نشان دهنده عملکرد مالی بسیار شفاف بیمه پاسارگاد است.
آقای معصـوم ضمیری در مورد سیاست های شرکت بیمه پاسارگاد بیان کرد: یکی از اهداف شرکت در راستای سیاست های کلان،تسهیل ارائه خدمات بیمه ای به مشتریان بانک می باشد. بیمه پاسارگاد با یک اقدام بی نظیر در بازار بیمه کشور کلیه سپرده گذاران بانک پاسارگاد را تحت پوشش بیمه حادثه قرارداده و منازل مسکونی آنها را نیز بیمه کرده است، در این راستا بیش از 920 هزار نفر از سپرده گذاران حقیقی بانک پاسارگاد تحت پوشش قرار گرفته اند. بحث توسعه همـکاری بیمه و بانک، یک گام اسـاسی در جهـت گسترش خدمات بیمه ای و تعامل میان بازارهای پولی و بیـمه ای بوده که بیمه پاسارگاد در نظر دارد در استفاده از آن پیشرو باشد.
فعالیت ابتکاری دیگر بیمه پاسارگاد طراحی و اجرای بیمه های عمر و تامین آتیه است که این بیمه نامه در بازار داخلی جای خود را باز کرده و طبق برنامه تا پایان سال 88 به 32 هزار بیمه نامه عمر و تامین آتیه خواهیم رسید. سیستم جامع نرم افزاری عملیات بیمه ای برای بیمه عمر و تامین آتیه توسط کارشناسان شرکت طراحی و اجرا شده است به نحوی که روزانه اطلاعات کاملی از بیمه گذاران را می توان از سیستم دریافت کرد.
مدیر عامل بیمه پاسارگاد افزود: بیمه پاسارگاد برای ارتقای سطح نگهداری ریسک ها، اقدام به افزایش سرمایه پرداخت شده و انباشت ذخایر فنی کرده است و در دومین سال فعالیت خود با رویکرد اشباع بازار داخل، طی انعقاد قراردادی به راهبری بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، واگذاری مازاد ظرفیت خود را به بازار داخلی انجام داده است. در واقع بیمه پاسارگاد به جای خرید پوشـش اتکایی خارجی،برای حـمایت از بازار داخل و کاهـش خروج ارز از کشـور از ظرفیـت داخلی استفاده می نماید.

آقای ضمیری گسترش شبکه فروش شرکت بیمه پاسارگاد را از عوامل موفقیت این شرکت دانست و افزود:شرکت بیمه پاسارگاد در سال 87 موفق به تاسیس 20 شعبه جدید گردید که با 4 شعبه فعال قبلی تعداد آن ها به 24 شعبه رسید و طبق برنامه تا پایان سال جاری 6 شعبه دیگر به شعب موجود افزوده خواهد شد تا بیمه پاسارگاد در اقصی نقاط کشور امکان ارائه خدمات ویژه خود را داشته باشد که این موضوع در نوع خود بی سابقه و بسیار چشم گیر است.
شرکت بیمه پاسارگاد در سال 1387 تعداد 374 نماینده را پس از طی مراحل گزینش و آزمون جذب کرده است در حالی که این رقم در ابتدای سال 87 تنها 48 نماینده بود ، لازم به ذکر است در حال حاضر 422 نماینده در 74 نقطه کشور با شرکت همکاری می نمایند. طبق برنامه پیش بینی شده تا پایان امسال به 750 نماینده خواهیم رسید. در سال 87 کلاس های آموزشی به مدت 28.658 نفر ساعت برای نمایندگان برگزار شد.
مدیر عامل بیـمه پاسـارگاد در مـورد جـذب پرتفوی این شرکت اظهار داشت: نگاه اجـمالی به پرتفـوی شـرکت نـشان می دهدکه بسیار متعادل و منطقی است. سیاست بیمه پاسارگاد در بحث تولید به این نکته معطوف است که به جای جذب پرتفوی موجود در بازار به طراحی و تولید بیمه های جدید بپردازد، به عبارت بهتر در گسترش بازار بیمه کشور، نقش اساسی ایفا نماید. طراحی و اجرای بیمه های عمر و تامین آتیه و طرح همکاری مشترک بین بیمه و بانک پاسارگاد نشان می دهد که در جهت رسیدن به سیاست مورد اشاره گامهای مهمی برداشته ایم.
در پایان جلسه، آقای ضمیری از ارائه محصولات جدید بیمه پاسارگاد خبرداد و بیان کرد: محصولات جدید بیمه پاسارگاد در دست طراحی می باشد و امیدواریم با مساعدت بیمه مرکزی هر چه سریعتر به بازار عرضه شود. امیدوارم با توسعه و گسترش خدمات بیمه ای در سطح کشور، ارتقاء کیفی ارائه خدمات به بیمه گذاران و سرمایه گذاری مناسب با سودآوری مطلوب به همراه شفافیت در کلیه عملیات فنی، شبکه فروش، فناوری اطلاعات و بخصوص عملکرد مالی شفاف، طبق استاندارد 28 حسابداری، بتوانیم گامی بلند در اعتلای صنعت بیمه میهن اسلامیمان برداریم.
در خاتمه جناب آقای دکتر فرشباف با تشکر از اقدامات بیمه پاسارگاد، از هیات مدیره شرکت خواستند تا تجربیات خود را در زمینه های مختلف به ویژه در عرضه محصولات و روشهای جدید به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران انتقال دهد تا سایر شرکتهای بیمه بتوانند از این تجارب استفاده نمایند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  32