تقویت دلار در آستانه اعلام درآمدهای بانکهای CITI و BofA

ایبنا – بانک جی پی مورگان (JP Morgan) در گزارشی از عملکرد سه ماهه دوم سال جاری، اعلام کرد به سوددهی رسیده و میزان سود برای هر سهم، بیشتر از پیش بینی ها (5 سنت برای هر سهم) به 28 سنت/1 سهم افزایش یافت، این در حالی است که نگرانی هایی در هنگام انتشار این گزارش نسبت به احتمال کسب ضرر این بانک تا پایان سال 2010 بوجود آمده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک یکی از اخبار جالب توجه کاهش میزان تعداد مدعیان بیکاری هفته گذشته در آمریکا بود که از رقم پیش بینی های بازار کمتر اعلام شد و در نتیجه اعلام این خبر، تقاضا برای خرید دارایی های پربازده افزایش یافت؛ تعداد مدعیان اولیه بیکاری از رقم K565 ماه گذشته به 522K کاهش یافت.

همچنین، بدنبال اعلام افزایش درآمد شرکتها در سه ماهه دوم، بازارهای سهام آمریکا به میزان 1% تقویت شدند. با این حال، پس از اینکه یکی از بانکهای بزرگ با اعلام هشدار در خصوص چشم انداز وضعیت وام های مصرف کننده، موجب شد خبر افزایش بیش از حد انتظار میزان درآمدهایش تحت تاثیر قرار گیرد، شاخصهای سهام بخش مالی، در روندی خنثی قرار گرفتند.
خبر مهم دیگری که منتشر شد، افزایش بیش از حد انتظار، درآمد شرکتهای گوگل (رشد سود از 5.08 دلار به 5.30 دلار برای هر سهم) و شرکت آی بی ام (رشد سود سهام از 2.01 دلار به 2.31 دلار/ سهم) بود و با توجه به تجدید نظر مثبت این شرکتها در خصوص چشم انداز سال جاری، وضعیت سلامت بخش مالی مورد توجه بازار قرار گرفت.
ارزهای پربازده و پرریسک در طی معاملات شب گذشته تقویت شدند اما از شدت حرکت صعودی آنها به تدریج کاسته شد. این هفته در حالی به پایان می رسد که حجم معاملات رو به پایین است و بازارها با بی قراری در انتظار انتشار گزارش عملکرد سه ماهه دوم بانکهای Citigroup و Bank of America هستند. (روز دوشنبه بازارهای ژاپن در تعطیلات باقی خواهند ماند و در نتیجه می توان فرض کرد که بازارهای آسیا در شروع هفته جدید به آرامی حرکت کنند). نگرانی های فوق به همراه اعلام وقوع و انفجار بزرگ در جاکارتا، یکبار دیگر شرایط ریسک گریزی را به بازارهای مالی بازگرداند؛ بدین ترتیب، ارزهای پربازده بخشی از حرکت صعودی خود را که پیشتر بدست آورده بودند، از دست دادند: EurUsd با سقوط به نرخ 1.4100 بازگشتند، AudUsd به زیر سطح 0.8000 رسیدند و GbpUsd تا سطح 1.6350 سقوط کردند. ین ژاپن نیز تقویت شد و ارزهای UsdJpy و EurJpy به ترتیب به سطوح 93.50 و 132.00 فرود آمدند. دلار کانادا که طی این هفته بواسطه تقویت شرایط ریسک پذیری، حرکت صعودی شدیدی را پیش برده بود، از ادامه این حرکت بازماند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  1  =