آموزش عمومی خط میخی برای اولین بار درایران

ایبنا – معاون فرهنگی شهرداری کرج از نخستین آموزش عمومی خط میخی در موزه مردم شناسی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حسین امیدیان امروز اظهار داشت: برنامه‌های علمی، فرهنگی و هنری برای ارتقای سطح آگاهی ساکنان کرج از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های شهرداری کرج است، بر همین اساس برنامه‌های مختلف علمی و فرهنگی در سطح شهرستان کرج اجرا می‌شود که راه‌اندازی نخستین موزه مردم‌شناسی و اسناد و نسخ خطی تاریخی کلانشهر کرج با مشارکت شهرداری این شهرستان در همین راستا انجام شده است.

این مقام مسئول ادامه داد:‌ با استقبال بسیار خوبی که مردم از راه‌اندازی نخستین موزه تاریخی در کرج نشان دادند، برنامه‌های متنوعی برای جذب مردم به آثار و فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی در دست اجرا داریم که آموزش عمومی خط میخی برای اولین بار در کشور از آن جمله است.

امیدیان تصریح کرد:‌ پیش از این خط میخی تنها به دانشجویان مقاطع ارشد و دکترای تاریخ و باستان‌شناسی و فقط در دانشگاه‌ها آموزش داده می‌شد که با توجه به جایگاه این خط برای شناخت فرهنگ و تمدن کهن ایران، شهرداری کرج با مشارکت کارشناسان نخستین دوره آموزش عمومی خط میخی را اجرا می‌کند.

وی گفت: علاقمندان برای کسب این دوره آموزشی و دریافت گواهینامه آموزش، می‌توانند به موزه مردم‌شناسی کرج برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

امیدیان اعلام کرد: معاونت شهرداری کرج تلاش داشت که این دوره به صورت رایگان برگزار شود، ولی از آنجایی که این کلاس با مشارکت بخش خصوصی برگزار می‌شود، هزینه‌های ثبت نام با تخفیف ویژه محاسبه شده است.

وی در پایان تصریح کرد: این کلاس‌ها در سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  1  =