تعطیلی برخی از سایتهای داخلی و خارجی ایران خودرو

ایبنا – عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته اعضای این کمیسیون با مدیر عامل ایران خودرو گفت: بر اساس اعلام نجم‌الدین برخی از سایتهای تولیدی ایران خودرو در داخل یا خارج از کشور که توجیه اقتصادی ندارند، تعطیل خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حمید رضا فولادگر در گفت‌وگو بافارس اظهار داشت: در جلسه کمیسیون صنایع با مدیر عامل ایران خودرو در مورد مسائل مالی این شرکت بحث شد و نجم الدین اعلام کرد که این شرکت در سال گذشته از سود مناسبی برخوردار بود ولی بدلیل زیان انباشته‌ای که وجود داشت، در تراز مالی امسال با ضرر روبرو هستیم.
وی افزود: با وجود ضرر مالی ایران خودرو نمی‌توان گفت این شرکت ورشکست شده زیرا بر اساس قانون تجارت وقتی ضرر یک شرکت به بیش از 50 درصد سرمایه آن برسد، ورشکست محسوب می‌شود که چنین اتفاقی برای ایران خودرو نیفتاده است.
وی با بیان اینکه ایران خودرو سال گذشته حدود 100 میلیارد تومان سود داشته، گفت: بدلیل وجود زیان انباشته، میزان ضرر این شرکت در سال 87 به حدود 170 میلیارد تومان رسید.
به گفته فولادگر بدلیل زیان‌ده بودن ایران خودرو، این شرکت امسال به سهامدارانش سودی پرداخت نخواهد کرد.
وی افزود: در جلسه روز گذشته، مدیر عامل ایران خودرو آماری از تولید این شرکت طی چهار ماه اول امسال ارائه داد و اعلام کرد که در این شرکت یک اصلاح ساختار انجام خواهد شد، زیرا بخشی از مشکلات مالی شرکت ناشی از گستردگی ساختار و سرمایه‌گذاریهای انجام شده است که از طریق اصلاح ساختار برطرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه اصلاح ساختار شامل کاهش هزینه‌ها و تجمیع شرکت‌های متعدد زیرمجموعه ایران خودرو و نظم‌دهی به مدیریت آنهاست گفت: در این راستا تعدیل نیروی نگران‌کننده‌ای در ایران خودرو صورت نخواهد گرفت.
وی ادامه داد: موضوع ساماندهی شرکت‌های زیر مجموعه ایران خودرو در طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس هفتم نیز مطرح شده بود که منطقی، مدیر عامل سابق ایران خودرو هم با اجرای بخشی از آن موافق بود و کارهایی را در این زمینه انجام داد.
فولادگر افزود: گستردگی فیزیکی سرمایه‌گذاریها در ایران خودرو نیز باید به گونه‌ای اصلاح شود که قیمت تمام شده تولیدات این شرکت کاهش یابد.
وی با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار برای تخصیص هزار میلیارد تومان به ایران خودرو از طریق افزایش سقف اعتباری، عرضه اوراق مشارکت و فروش بخشی از دارایی‌ این شرکت تصریح کرد: مجلس و دولت در جهت رفع مشکلات مالی این شرکت کمک لازم را خواهند داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  18