اقدام بی‌سابقه دولت اوباما در جلوگیری از صدور قطعنامه علیه ایران

ایبنا – روز گذشته، مقامات رسمی دولت آمریکا در اقدامی بی‌سابقه، در نشست مشترکی با اعضای کنگره آمریکا، رسما از آنها خواستند درباره جدیدترین قطعنامه تحریم ایران که شدیدترین قطعنامه‌هایی است که تاکنون علیه ایران تصویب شده است، دست نگه دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

«جیمز.بی.استینبرگ»، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در این باره گفت: دولت آمریکا از کنگره درخواست تحریم نکرده و کاخ سفید از کنگره خواسته است که انعطاف پذیری بیشتری در ارتباط با دولت ایران از خود نشان دهد.

همچنین «روبرت مندز»، سناتور دمکرات ایالت «نیوجرسی» اعتقاد دارد، استینبرگ به دنبال آن است که قعطنامه‌ای علیه ایران از کنگره برای دولت ارسال نشود.

بنا بر این گزارش، اعضای کنگره آمریکا بارها از معاون وزیر خارجه کشورشان درخواست کرده اند که او زمانی برای پایان مذاکرات ایران و آمریکا تعیین کند تا آنها بتوانند قطعنامه تحریمی را علیه ایران به اجرا بگذارند، اما «جیمز.بی.استینبرگ»، تاکنون زمانی را برای این موضوع اعلام نکرده است.

گفتنی است، اعضای کنگره آمریکا همگی بر این باورند که دولت ایران قابل اعتماد نبوده و به توافقات حاصله در مذاکرات ژنو متعهد نخواهد ماند.

در همین حال، سناتور «رابرت کیسی» اعلام کرد: ایران در سال 2006 نیز موافقت کرد که اورانیوم خود را برای غنی‌سازی به روسیه بفرستد؛ اما به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرد.

به نظر می‌رسد، با توافق دیروز، کنگره به دولت اوباما فرصت داده است تا راهکاری دیپلماتیک برای حل اختلافات خود با دولت ایران پیدا کند.

منبع:تابناک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  16