درخواست کردان برای بررسی مدرک نمایندگان

گفت: مجلس شورای اسلامی اگر در پایگاه عدل عدالت قرار گرفته است مدارک نمایندگان را مطالبه کند و یا زمانی که نماینده ای که وارد مجلس می‌شود مدرکش را ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک کردان علی کردان وزیر اسبق کشور دولت در حاشیه شانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در پاسخ به سئوالی درباره چگونگی و علل استیضاح خود گفت: مجلس حق قانونی دارد که به وزیر پیشنهادی رئیس جمهور رای اعتماد بدهد و اگر هم خواست رای اعتماد را باز پس گیرد.

وی افزود: البته نقد من نسبت به بی عدالتی‌ها است که در بخشی از مجلس شورای اسلامی وجود دارد. معتقدم استیضاح من یک استیضاح سیاسی بوده است.

کردان با اشاره به علل سیاسی بودن استیضاح خود تصریح کرد: فردی که استیضاح بنده را امضاء کرد رسما به آکسفورد 30 میلیون تومان پول داده و مدرک دکترا دریافت کرده است البته این فرد ارتباطش با گروهک منافقین همچنان باقی است. این را بزرگان مجلس می‌دانند.

وزیرکشور اسبق دولت با تاکید بر سیاسی بودن استیضاح خود گفت: من از بزرگان مجلس و افراد استیضاح کننده چند سوال دارم.البته رئیس مجلس نیز می‌تواند مخاطب من باشد. کسی که رسما به اکسفورد پول داده و مدرک دکترا گرفته و با گروهک منافقین ارتباط دارد نباید مشمول مجازات قرار گیرد. از کسی که رهبری استیضاح من را به عهده داشت و جزء امضاء کنندگان آن بوده خواسته شود تا پایان نامه فوق لیسانس خود را ارائه کند در این حالت مشخص می‌شود که این پایان نامه متعلق به وی نیست بلکه رونوشتی از کتاب یکی از بزرگان کشور بوده است که به عنوان پایان نامه وی ارائه شده است. فوق لیسانس فردی که در استیضاح من نقش موثری داشت را مطالبه کنند تا مشخص شود فوق لیسانس وی مورد تائید وزارت علوم است یا خیر؟

وی گفت: مجلس شورای اسلامی اگر در پایگاه عدل عدالت قرار گرفته است مدارک نمایندگان را مطالبه کند و یا زمانی که نماینده ای که وارد مجلس می‌شود مدرکش را ارائه کند.

کردان همچنین سئوال دیگر خود را از رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم این گونه طرح کرد که چرا در برابر بیوت بزرگان حوزه‌های علمیه شلوغ شده است تا مدارک برخی از نمایندگان مورد تائید قرارگیرد.

وی در ادامه گفت: آیا استفاده از حق ایثارگری در یک موضوع خاص علمی یک بار باید صورت گیرد یا چند نوبت می‌توان از آن استفاده کرد، آیا ما مجاز بودیم که در دوران دوم خرداد برای گرفتن مدرک تحصیلات عالیه با دوم خردادی‌ها و هادی خانیکی ارتباط برقرار کنیم. چرا بیوت مراجع اکنون زیرا فشارند تا مدارک ناقص برخی ‌ها را تکمیل کنند اگر این عدالت است باید برای همه اجرا شود.

وزیر کشور اسبق دولت نهم در پاسخ به سئوالی مبنی بر ادعای برخی محافل مبنی بر پذیرفتن معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: برخی رسانه‌ها به صورت نادرست تنها من را به عنوان کاندیدای این پست معرفی می‌کردند اما من از جناب آقای رئیس جمهور برای پذیرش مسئولیت عذرخواهی کردم.

وی در پاسخ به این سئوال که سمت شما اکنون در نهاد ریاست جمهوری چیست گفت: من به عنوان کارمند صدا و سیما در نهاد ریاست جمهوری مامور شده‌ام و به عنوان یک کارشناس وظیفه خود را انجام می‌دهم.

کردان در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر این که برخی معتقدند که مثلث مشاوران رئیس جمهور را کردان ،مشائی و رحیمی تشکیل‌ می‌دهند. گفت: اولا محدود کردن آقای رئیس جمهور به این مثلثی که شما گفتید خلط مبحث است. رئیس جمهوری که با 25 میلیون رای دارای ارتباطات مردمی است اطلاعات خود را از کل مردم می‌گیرد پس این حرف نادرست است.

وی افزود: آقای رئیس جمهور در بین نیروهای حزب اللهی با همه ارتباط دارد و یک شخصیت فراتری دارد و ادعای این که تنها ما سه نفر به رئیس جمهور نزدیک‌ شده‌ایم و مشاوره می‌دهیم یک ظلم بزرگ به رئیس جمهور است.

کردان درباره چگونگی ارتباط و همکاری با رحیمی و مشائی افزود: ما بیش از 27 یا 28 سال است یکدیگر را می‌شناسیم و با هم ارتباط داریم اما در برخی از موارد با یکدیگر اختلاف نظر هم داریم. چون ارتباط ما نه یک ارتباط حزبی است نه تشکیلاتی و نه یک ارتباط منفعتی بلکه یک ارتباط رفاقتی و دوستی است و بین ما این ارتباط برقرار است.

وزیر کشور اسبق دولت در پاسخ به این سئوال که چه محوری این مثلث را محکم می‌کند گفت: چرا شما واژه مثلث را به کار می‌برید ما سه رفیق هستیم که از اول پیروزی انقلاب خط کشی‌های در انقلاب صورت گرفت و ما مسیر انقلاب و امام (ره) را ادامه دادیم.

وی افزود: ما منشاء و مبدا فکری خودمان را جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران می‌دانستیم و با همین مسیر حرکت کردیم و اکنون نیز این گونه فکر می‌کنیم.

کردان در خصوص ارتباط دولت با مراجع عظام تقلید خاطر نشان کرد: سفارت انگلیس به نمایندگی از اسرائیل و آمریکا در ایران با هدف اثبات عدم مشروعیت جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند.برای این کار انواع و اقسام تئوری‌ها را این سفارت‌خانه به کار گرفت و یکی از تئوری‌ها این است که صف بندی‌های نیروهای انقلاب را به تخاصم بکشند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های سفارت انگلیس این است که اگر توانستند از طریق جامعه مدنی و ngo ها افکار عمومی کشور را در اختیار جریان انگلیس قرار دهند.

وزیر کشور اسبق دولت نهم مهمترین اهداف تئوری‌پردازی سفارت انگلیس را آسیب زدن به نیروهای حافظ انقلاب از جمله سپاه پاسداران دانست و گفت: یکی از مراکز بسیار موثر در انقلاب مرجعیت شیعه است مرجعیت شیعه در طول تاریخ حافظ منافع اسلام ناب محمدی و تشیع در جهان بوده است.

کردان بیان داشت: اساسا نمی‌شود در چارچوب منافع مکتب رسول الله و ائمه معصومین نقش شیعه را انکار کرد. این حرف زاییده سرویس‌های امنیتی انگلیس است که خط کشی‌های بین نیروهای انقلاب را به حداکثر برسانند.

وزیر کشور اسبق دولت نهم با اشاره به حوادث دولت انتخابات ریاست جمهوری و کاندیداتوری مهدی کروبی ابراز داشت: وقتی که انتخابات تمام شد من به وسیله یکی از دوستان مشترکمان که عضو حزب آقای کروبی نیز است به ایشان پیغام فرستادم و تاکید کردم که شما دارای سابقه درخشانی در دفاع از خط امام (ره) و اصول انقلاب هستید و شما حتی در مجلس ششم تلاش کردید چراغ انقلاب اسلامی روشن باشد. اما منابع اطلاعاتی شما منابع نادرستی است از شما خواهش می‌کنم اگر می‌شود منابع اطلاعاتی خود را تغییر دهید. چون منابع شما از طریق کسانی تامین می‌شود که اعتقادی به نظام ندارد و این منابع اطلاعات نادرستی به شما می‌دهند و شما به وسیله این اطلاعات تصمیم گیری می‌کنید. در حال حاضر هم به نظر می‌رسد آقای کروبی بهتر است منابع اطلاعاتی خود را تغییر دهد و چون طینت آقای کروبی طینت پاکی است می‌تواند در مدت کوتاهی به این اطلاعات نادرست پی ببرد.

وی با اشاره به نقش محمد خاتمی در حوادث بعد از انتخابات تصریح کرد: ما دوم خرداد را فراموش نکردیم.مباحثی مانند حاکمیت دو گانه، محدود بودن ولایت فقیه در قانون، ضرورت تسلط بر افکار عمومی و این تصمیم که نباید نیروهای وفادار به انقلاب ناخواسته در دولت نباشند در دولت خاتمی رخ داد و این بحث‌ها در حافظه تاریخی ملت ثبت شده است.

کردان تاکید کرد: به طور طبیعی می‌توان گفت دولت خاتمی خواستار حذف ولایت فقیه مطلقه از قانون اساسی بود. آنها به جای جمهوری اسلامی جمهوری مسلمانان را می‌خواستند. اما هوشیاری رهبری و توده‌های وفادار به امام (ره) اجازه پیشبرد اهداف جریان دوم خرداد را ندادند.

وی حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم را مشابه با حوادث دوران 18 تیر دوم خرداد دانست و گفت: مگر 18 تیر غیر از براندازی جمهوری اسلامی بود و کسانی که پروژه‌ 18 تیر را کلید زده بودند دنبال براندازی نرم جمهوری اسلامی نبودند؟ آیا در آن دوران آقای خاتمی رئیس جمهور نبود.

وزیر کشور اسبق دولت نهم با تاکید بر اینکه رفتار براندازی نرم در دوران دوم خرداد با حمایت حزبی همراه بود، ابراز داشت: حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب به طور فعال در این براندازی نقش داشته‌اند، البته حزب کارگزاران به اندازه این دو حزب سهم نداشت اما می‌توانم سهمی نیز برای این حزب قائل باشم.

کردان ادامه داد: باید بدانیم وقتی مقام معظم رهبری با اصرار مجلس خبرگان به رهبری رسیدند.بهزاد نبوی اعلام می‌کند که پروژه ما 12 سال به عقب افتاده است، باید پرسید که کدام پروژه مورد نظر وی بوده است. آقایان نبوی و خوئینی‌ها به صراحت اعلام می‌کنند که امام (ره) را قبول نداشتیم ولی از امام (ره) می‌ترسیدیم. من تعجب می‌کنم که رسانه‌های ما بحث براندازی را در دوران مقام معظم رهبری دنبال نمی‌کنند.

وی ادامه داد: چون پروژه‌ 18 تیر مشمول رفعت اسلامی و کرامت مقام معظم رهبری واقع شده بود ما اکنون با پروژه بعد از انتخابات ریاست جمهوری روبه رو شدیم.

وی با اشاره به فضاسازی برخی جریانات درباره طرح‌هایی به عنوان وحدت ملی و آشتی ملی گفت: طرح وحدت ملی واژه مقدسی است که امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید کرده‌اند.

وی با اشاره به مطرح شدن برخی طرح‌های موسوم به وحدت ملی در جامعه افزود: طراحان طرح وحدت ملی باید موضوع و هدف خود را از مطرح کردن این طرح اعلام کنند؛ اما باید گفت که این گونه طرح‌ها در کشور ما جواب نمی‌دهد.

کردان با بیان اینکه طرح وحدت ملی که اخیرا مطرح شده است، نمی‌تواند طرح مناسبی باشد، گفت:‌ طرح وحدت ملی در کشورهایی اجرایی می‌شود که حاکمیت آن کشورها توانایی برطرف کردن اختلافات جاری را نداشته باشند.

وی با ذکر مثالی افزود: به طور مثال در کشوری مثل عراق و یا افغانستان اختلاف‌های حزبی رخ می‌دهد و حاکمیت این کشورها توانایی برطرف کردن این اختلافات را ندارند و اگر طرحی برای وحدت این احزاب در این کشورها مطرح شود، می‌تواند راهگشا باشد.

وزیر اسبق کشور با بیان اینکه طرح وحدت ملی اهانت صریح به ملت ایران است تاکید کرد: ملت ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم انتخابات را پایان یافته قلمداد کرده و بعد از خطبه‌های مقام معظم رهبری، اختلافات را به پایان رساندند.

کردان با بیان اینکه بهتر است طراحان طرح وحدت ملی، نام صحیح این طرح را به مردم بگویند، ابراز داشت: این طرح در حقیقت طرحی است که قصد دارد وحدت جریان‌های سیاسی را در کشور حاصل کند.

وی افزود: اگر جریان‌های سیاسی به اصل‌های 4گانه مقام معظم رهبری که برای وحدت ارائه شده است، توجه کنند، وحدت در کشور حاصل خواهد شد؛ اما باید بدانند که هیچ وحدتی بدون محوریت ولایت فقیه امکان‌پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: برخی جریان‌ها 6 ماه پیش خود را درون حاکمیت و قانون اساسی تعریف کردند و با این تعریف وارد انتخابات شدند؛ اما بعد از گذشت چند ماه ماهیت آنها مشخص شد.

وی گفت: با کسانی که در دوران دوم خرداد بحث خروج از حاکمیت را مطرح می‌کردند، نمی‌شود وحدت کرد؛ چون این جریان‌ها درون نظام و قانون اساسی نیستند؛ البته برخی جریان‌ها نه تنها بعد از انتخابات از حاکمیت خارج شده‌اند، بلکه به آمریکا نیز پیوستند و نمی‌شود با این جریان‌ها وحدت را در کشور رقم زد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  ⁄    =  5