افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی در میان انکار مسئولان

علی رغم انکار معاونین وزیر بازرگانی درباره مشاهده علائم و آثار تورم انتظاری هدفمند کردن یارانه ها در بازار، شاهد افزایش قیمت برخی اقلام اساسی نظیر گوشت گوسفندی و گاوی، مرغ، تخم مرغ و قند و شکر در سطح شهر هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک پس از تصویب طرح هدفمند کردن یارانه ها در مجلس شاهد افزایش نسبی قیمت خرده فروشی کالاها در سطح شهر تهران بوده ایم و این در حالی اتفاق می اقتد که معاونین وزیر بازرگانی منکر هر گونه گرانی به دلیل تورم انتظاری طرح هدفمند کردن یارانه هاست، بطوریکه مفتح، معاون بازرگانی داخلی وزیر که ماندن خود در وزارت بازرگانی را منوط به فضای مساعد آن کرده است در پاسخ به فارس در خصوص تورم طرح هدفمند کردن یارانه ها می گوید: ما همواره شاهد نوسانات قیمت در بازار هستیم و این ربطی به هدفمند کردن یارانه‌ها ندارد.
بنابراین گزارش، محمدعلی ضیغمی معاون وزیر بازرگانی نیز در پاسخ به سوال فارس در خصوص برخی گزارشها مبنی بر افزایش قیمت 20 درصدی در برخی کالاها به دلیل انتظار تورمی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها می گوید: طبق بانک اطلاعات قیمتی که ما داریم این 20 درصد را تایید نمی‌کنیم، ضمن اینکه آمار قیمت و افزایش آن به بانک اطلاعات قیمت به صورت کشوری اعلام می‌شود، یعنی شاید در شهر تهران شاهد افزایش قیمت کالای خاصی باشیم ولی این بدان معنا نیست که این کالا در کل کشور گران شده است،چرا که کل ایران تهران نیست و حتی آمار تورم هم که توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود به صورت کشوری است و طبق اعلام رسمی روند تورم کاهشی است.
بنابر گزارش فارس از خرده فروشی های سطح شهر قیمت هر شانه تخم مرغ بین 3600 تا 3900 تومان و قیمت هر عدد تخم مرغ از 120 تا 130 تومان است که نسبت به مدت ماه گذشته با افزایش 30 درصدی مواجه بوده است.
بنابراین گزارش قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند با استخوان 15 هزار تا 16 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله 11 تا 12 هزار تومان است که نسبت به ماه گذشته افزایش 10 درصدی داشته است.
به گزارش فارس، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در سطح شهر بین 2400 تا 2600 تومان مطرح می‌شود که نسبت به ماه گذشته رشد 15 درصدی داشته است.
بنابراین گزارش، قیمت شکر بسته بندی شده 900 گرمی با افزایش 30 تا 35 درصدی به هر بسته هزار تومان رسیده،در حالیکه در یک ماه گذشته این کالای استراتژیک به قیمت هر کیلوگرم 650تومان عرضه می شد.
به گزارش فارس، در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم قند شکسته با 20درصد افزایش به هزار و200 تومان رسیده است. قیمت حلب 5 کیلویی روغن جامد در سطح شهر در حال حاظر 7500 تا 8 هزار تومان و قیمت هر لیتر روغن مایع بین 1700 تا 1800 تومان است که نسبت به ماه گذشته ثابت بوده و تغییری نکرده است.
همچنین قیمت انواع لبنیات ثابت بوده و پنیر 450گرمی به قیمت 1500تومان، ماست یک کیلویی کم چرب 1100تومان و کره پاستوریزه یک کیلویی 4800تا 5 هزار تومان است.
به گزارش فارس، قیمت انواع حبوبات در یک ماه گذشته ثابت بوده بطوریکه در حال حاظر قیمت متوسط هر کیلوگرم نخود 1500 تا 1600 تومان، عدس 1850 تا 2 هزار تومان و لوبیا قرمز 2500 تا 2600تومان است.
همچنین قیمت انواع برنج داخلی با توجه به کیفیت آن بین هر کیلوگرم 2هزار تومان تا 3600 تومان و قیمت انواع برنج هندی بین 1500 تا 2 هزار تومان در نوسان است که نسبت به ماه گذشته از ثبات نسبی برخوردار بوده است.
بنابراین گزارش، قیمت متوسط خرده فروشی هر کیلوگرم سیب قرمز و سفید در سطح شهر 1500 تومان، پرتقال 1900 تومان، نارنگی 1500 تومان، انار 2 هزار تومان و انگور 1500تومان است که نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نداشته است.
به گزارش فارس، هر چند مسئولان وزارت بازرگانی منکر افزایش قیمت ها تحت تاثیر تورم انتظاری طرح هدفمند کردن یارانه ها هستند اما واقعیت این است که قیمت برخی اقلام اساسی نظیر گوشت گوسفندی و گاوی، مرغ، تخم مرغ و قند و شکر روند افزایشی به خود گرفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  ⁄  5  =