قربانیان آنفلوانزای A درایران به ۵۸ نفر رسیدند

نتایج بررسیهای وزارن بهداشت نشان می دهد که تاکنون 58 نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A در کشور فوت شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که طی چند روز گذشته موج اول ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A به خصوص در نیمه شمالی کشور رو به کاهش است در خصوص دلایل کاهش روند ابتلا به این بیماری اظهار داشت: هماهنگیهای صورت گرفته وزارتخانه ­های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان به خصوص تعطیلی موردی مدارس تاثیر زیادی در کاهش روند ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A در کشور داشته است.

دکتر محمدمهدی گویا ضمن تشکر از مسئولان آموزش و پرورش به ویژه مدیران مدارس اظهار امیداواری کرد که با تعاملات و هماهنگیهای صورت گرفته روند ابتلا به این بیماری بیش از پیش کاهش یابد.

این مقام ارشد در وزارت بهداشت به آخرین آمار مبتلایان به بیماری آنفلوانزای نوع A در کشور اشاره کرد و گفت: طی هفته گذشته 509 مورد جدید ابتلا به این بیماری داشته ­ایم که در مجموع تا کنون 2662 نفر به بیماری آنفلوانزای نوع A مبتلا شده­ اند.

گویا همچنین در خصوص موارد مرگ بر اثر این بیماری اظهار داشت: طی هفته گذشته 20 مورد فوت بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A گزارش شده است و علاوه بر آن 5 مورد فوت نیز مربوط به هفته­های گذشته بوده است که پس از بررسی و تائید علت دقیق فوت بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A به مجموع فوت ­شدگان افزوده شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  53  =  58