به خاطر مردم مترو را سیاسی نکنید

دو نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، بر تلاش مجمع نمایندگان تهران برای حل اختلاف بین دولت و شهرداری بر سر مترو تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک الیاس نادران عضو فراکسیون اکثریت مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی«فردا» گفت: مجمع نمایندگان تهران تمام تلاش خود را برای رسیدن دولت وشهرداری به یک تفاهم مشترک انجام می‌دهد تا متروی تهران وضعیت خوشایندی پیدا کند.

نادران در خصوص درخواست دولت برای گرفتن مترو از شهرداری، افزود: الحاق مترو از شهرداری به دولت فقط با مصوبه مجلس واصلاح اساسنامه میسر است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تصدی دولت بر مترو خلاف سیاست‌های اصل 44 است خاطرنشان کرد: دولت برای اینکه مدیریت مترو را به دست بگیرد چاره‌ای جز اجازه از مجلس ندارد.

وی با انتقاد از سیاسی شدن مسائل متروی تهران گفت: مسئله اساسی متروی تهران مدیریت شهرداری یا دولت بر این شرکت نیست بلکه مهم این است که دولت، مجلس و شهرداری با همیاری شورای شهر تهران به یک وفاق مشترک برای توسعه و تجهیز مترو برسند.

وی افزود: دولت و شهرداری باید بدانند سیاسی کردن مسئله مترو نتیجه‌ای جز تضییع حقوق مردم ندارد و تداوم روند موجود نمی‌تواند به صلاح کشور باشد.

مترو دونده‌ای با دست و پای بسته

علیرضا محجوب دیگر نماینده مردم تهران در مجلس هم متروی تهران را به دونده‌ای تشبیه کرد که دست و پایش را بسته‌اند و از او توقع دارند مقام قهرمانی را بدست بیاورد.

محجوب عضو فراکسیون اقلیت مجلس درگفت وگو با خبرنگار سیاسی «فردا» با انتقاد از دولت در مورد عدم پرداخت مطالبات مترو گفت: دولت به وظایف قانونی خودش در مورد مترو عمل نکرده است و عجیب است که با تمام فشارها و نامهربانی‌های که صورت گرفته است، رییس‌جمهور محترم توقع معجزه از متروی تهران را دارد.

نماینده تهران با بیان اینکه درخواست دولت برای اداره متروی تهران به زیان دولت وکشور است خاطرنشان کرد: به موجب قانون، اداره مترو با شهرداری است ودولت نمی تواند بدون اجازه مجلس اجازه مالکیت بر مترو را داشته باشد .

وی افزود: متاسفانه دولت درک درستی از سیاست های اصل 44 قانون اساسی ندارد و به جای تلاش برای کوچک شدن، به تصدی‌گری بیشتر تمایل دارد.

محجوب با بیان اینکه دولت باید نگاه مهربان‌تری نسبت به مترو داشته باشد گفت: هر چه‌قدر مترو توسعه پیدا کند رفاه و آسایش مردم بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به جلسات مجمع نمایندگان تهران در مورد مترو گفت: با وجود اینکه بیشتر نمایندگان تهران از هواداران جدی دولت در مجلس هستند تا به حال به یاد ندارم انتقادی در مورد نحوه مدیریت مترو در جلسه مجمع مطرح شده باشد.

محجوب افزود: دغدغه اصلی مجمع نمایندگان تهران تلاش برای یک تفاهم مشترک بین دولت و شهرداری بر سر افزایش اعتبارات مترو بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  88  =  97