چالش های پیش روی تاسیس شرکت بیمه اتکایی در ایران

تاسیس اولین شرکت بیمه اتکایی کاملا خصوصی در ایران را برای صنعت بیمه باید به فال نیک گرفت.مهرداد خواجه نوری ،کارشناس صنعت بیمه درباره مزایای تاسیس بیمه اتکایی ایرانیان در صنعت بیمه کشور گفت : درگذشته یک شرکت بیمه انکایی به نام امین تاسیس شد اما آن شرکت عمده سهامدارانش شرکتهای دولتی بودند ، در حالی که شرکت بیمه اتکایی ایرانیان کاملا خصوصی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بیمه انلاین به گفته وی در عملکرد شرکتهای خصوصی و دولتی همیشه تفاوتهایی وجود دارد و تاسیس این شرکت قطعا برای صنعت بیمه اتفاق خوشایندی است.
خواجه نوری معتقد است راه اندازی این شرکت با چالش هایی روبه روست که بر طرف کردن آنها نیازمند زمان است.

وی یکی از چالش های پیرامون ای شرکت را ریافت رده بندی بین المللی اعلام کرد و گفت : این شرکت می تواند به راحتی فعالیت های داخلی را انجام دهد ولی برای حضور در بازراهای بین المللی نیازمند دریافت رده بندی است.
این کارشناس صنعت بیمه در ادامه اظهار کرد : رده بندی را شرکتهای بزرگ و معروف بین المللی با بررسی سلامت و قدرت مالی و بسیاری دیگر از شاخص های تخصصی به شرکت بیمه می دهند که دریافت این رتبه از یک شرکت رده بندی بین المللی باعث معتبر شدن این شرکت بیمه ای در سطح بزارهای بین المللی می شود و شرکتهایی که قصد دارند با یک شرکت اتکایی قراردادی را منعقد کنند ، رده بندی ان شرکت را بررسی می کنند که این رتبه را از یک شرکت بین المللی معتبر دریافت کرده یا یک شرکت ناشناخته در سطح بازارهای جهانی است.
خواجه نوری چالش دیگر پیش روی این شرکتها را گشایش حساب ارزی اعلام کرد و افزود : با توجه به تحریم های موجود در عرصه بین المللی ، گشایش حساب ارزی زمانبر خواهد بود و اولین قدم برای اخذ رتبه بندی ، داشتن حساب ارزی است.
وی با اشاره به این مشکلات تاکید کرد : علی رغم وجود برخی چالش ها ، راه اندازی یک بیمه اتکایی مزیت و امتیاز بسیار مهمی برای صنعت بیمه ایران است و با توجه به اینکه این شرکت ، اولین بیمه اتکایی خصوصی است که در سرزمین اصلی تاسیس می شود ( بیمه اتکایی امین در بنادر آزاد تاسیس شده است ) نقطه تاریخی بسیار مهمی است که جهش بزرگی برای صنعت بیمه محسوب می شود.
 
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  10