انباشت سیمان در انبارها

رئیس اتحادیه صادرکنندگان سیمان از انباشت سیمان در انبارها خبر داد و گفت: صادرات در حال حاضر تنها به دو کشور عراق و افغانستان صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

مسعود حجتی در گفتگو با مهر گفت: در حال حاضر حجم تولید سیمان به دلیل ظرفیت بالای کارخانجات بسیار بالا و فراتر از نیاز داخل است، این درحالی است که به دلیل عدم وجود زیرساختهای لازم امکان صادرات سیمان متناسب با تولید وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان سیمان افزود: بر این اساس باید بخشی از سیمان تولیدی کشور صادر شود که این موضوع به دلیل نبود زیرساختهای لازم موجب انباشت سیمان در کارخانجات و زیان آنها شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سیمان تولیدی کشور تنها به دو کشور افغانستان وعراق صادر می شود، این درحالی است که صادرات ما به این دو کشور بسیار سنتی صورت می گیرد.

حجتی با بیان اینکه نبود زیرساختها مانع صادرات سیمان به کشورهای اروپایی و آسیایی دیگر شده است، گفت: علاوه بر زیرساختهایی همچون وسایل حمل ونقل مناسب در زیرساختهای الکترونیکی نیز با مشکل مواجه ایم.

به گفته وی هم اکنون برای یافتن مشتری در بازارهای جهانی با مشکل مواجه هستیم چراکه در عراق و افغانستان ارتباطات الکترونیکی جایگاهی ندارد.

حجتی خاطرنشان کرد: در صورتی که با بازاریابی الکترونیکی و فراهم ساختن زیرساختها می توان صادرات عظیمی را به کشورهای دیگر صورت داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1