ابوالحسنی: ‌تشدید نظارت بر خرید و فروش تسهیلات بانک ها

معاون بانک، ‌بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از تشدید نظارت بر خرید و فروش تسهیلات بانک ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا اصغر ابوالحسنی با بیان آنکه خرید و فروش وام بطور کلی ممنوع و غیرمجاز است، افزود: ‌بر همین اساس هیچ فردی مجاز به خرید و فروش وام و تسهیلات بانک ها نیست.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه نظام بانکی کشور براساس بانکداری اسلامی و بدون ربا است، خرید و فروش وام در این نظام معنایی ندارد زیرا تسهیلات با ساز و کار خاصی در سیستم بانکی کشور تعریف شده است.
ابوالحسنی تصریح کرد: نظام بانکی کشور بطور عام برای طرح و یا اشخاص خاص رتبه بندی های مشخص در نظر گرفته بطوری که تسهیلات را پس از بررسی و ضوابط به افراد و یا واحد
های اقتصادی مورد نظر پرداخت می کند لذا در چنین شرایطی فروش وام به فرد دیگر معنا ندارد.
معاون بانک، ‌بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، گفت: مسئولان این وزارتخانه در کنار بانک مرکزی امر نظارت را انجام می دهند و امیدواریم روزنامه ها و جراید نیز از این پس آگهی فروش تسهیلات را به چاپ نرسانند زیرا این امر اذهان را منحرف و منجر به سوء استفاده می شود.
وی با بیان آنکه‌ برخورد با موارد غیرقانونی باید توسط دستگاه های ذیربط انجام شود، اظهار داشت:‌ بطور عام پس از برخورد نیروهای انتظامی با مسایل غیرقانونی باید توسط قوه قضاییه انجام شود.
ابوالحسنی تصریح کرد: با توجه به اینکه بانک های خصوصی نیز زیر نظر بانک مرکزی هستند تسهیلات پرداختی بانک های خصوصی نیز غیرقابل خرید و فروش است.
معاون بانک، ‌بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در ادامه با اشاره به بخشنامه جدید بانک مرکزی مبنی بر ضمانت خانوادگی برای پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان، ‌گفت: هرچند قرار است این بخشنامه با همکاری بانک مرکزی اصلاح شود اما تا آن زمان قابل اجرا است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

37  −    =  28