سپر موشکی آمریکا در ۴ کشور منطقه ، برای مقابله با ایران

ایالات متحده آمریکا در نظر دارد در 4 کشور منطقه خلیج فارس سیستم دفاع ضد موشکی پاتریوت مستقر کند .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز شنبه با اشاره به سخنان اخیر ژنرال دیوید پترائوس فرمانده مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه ( سنتکام ) نوشت که این سیستم ها برای بازدارندگی و  ارتقای توان دفاعی کشورهای منطقه در برابر قدرت موشکی ایران ، در این کشورها مستقر خواهد شد

پترائوس در سخنرانی روز 22 ژانویه خود در موسسه مطالعات جنگ در واشنگتن با اعلام این مطلب اشاره ای به کشورهای پذیرنده این سیستم دفاع موشکی نکرده است .

با وجودی که پترائوس به نام کشورهای پدیرنده این سیستم اشاره ای نکرده اما کارشناسان در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز گفته اند که این چهار کشور کویت ، بحرین ، قطر و امارات متحده عربی هستند .

پترائوس در سخنرانی خود ادعا کرده است : از نظر کشورهای واقع در کرانه جنوبی خلیج فارس ، ایران یک تهدید جدی به حساب می آید ! این فرمانده آمریکایی افزوده است که سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا که در 4 کشور کرانه خلیج فارس مستقر خواهد شد برای مقابله با موشک های میان برد ایران خواهد بود .

آمریکا در کشورهای واقع در حاشیه خلیج فارس پایگاه های هوایی و زمینی دارد و بیم آن دارد در صورت درگیری با ایران ، این پایگاه ها هدف حملات انتقام جویانه تهران قرار گیرد . مقامات سیاسی و نظامی ایران بارها تهدید کرده اند که در صورت حمله احتمالی آمریکا یا اسراییل یا هر دو به ایران ، پایگاه های امریکایی واقع در منطقه هدف های در دسترسی برای ایران خواهند بود .

طرح استقرار سیستم دفاع ضد موشکی در کشورهای عربی  حاشیه خلیج فارس در اواخر دوره جورج دبلیو بوش رییس جمهور پیشین آمریکا طراحی و در دولت اوباما تسریع شده است .

برخی تحلیلگران و کارشناسان آمریکایی ، اندیشیدن به سیستم موازنه موشکی در منطقه از سوی آمریکا را نشانه ای از پذیرش توان هسته ای ایران می دانند و معتقدند که واشنگتن در واقع با طرح این موضوع واقعیت ایران اتمی را پذیرفته است .

ایران فعالیت های اتمی صلح آمیز خود را حق مسلم خود دانسته و اتهامات آمریکا و اسراییل وکشورهای غربی را در زمینه اهداف نظامی فعالیت های هسته ای خود را به شدت رد کرده است .

منبع:عصر ایران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  1  =