لیزینگ ایرانیان فردا وارد فرابورس می‌شود

مدیر عامل شرکت لیزینگ ایراینان با اشاره به اینکه لیزینگ ایرانیان ظرف مدت 10 روز اقدامات پذیرش در فرابوس را انجام داده، گفت: قانون جدید توسعه ابزار‌ها و نهاد‌های مالی و اقدام سهامدار عمده شرکت برای وثیقه کردن سهام برای تأمین نقدینگی از دلایل ورود شرکت برای ورود به فرابورس است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علی حاجی کاظم لواسانی روز گذشته در جلسه پیش از ورود این شرکت در هتل انقلاب با اشاره به اینکه این شرکت در سال 81 تأسیس شده، اظهار داشت: لیزینگ ایرانیان با سرمایه اسمی 100 میلیارد تومان، ایران خودرو 33.4 درصد، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان 20 درصد، توسعه صنعت و گسترش خدمات ایرانیان 20 درصد، تعاونی خاص کارکنان ایرانیان 5.9 درصد، گسترش تجارت کالای ایرانیان 7.4 درصد و سایر سهام 13.3 درصد ترکیب سهامداری این شرکت است.
وی با اشاره به اینکه این شرکت دارای 99 کارمند است، بیان کرد: فروش و لیزینگ انواع محصولات، لیزینگ خودروهای سواری عادی (صفر کیلومتر)، لیزینگ خودروی سنگین، لیزینگ خودروهای دست دوم و فروش نقدی خودرو از جمله فعالیت‌های لیزینگ ایرانیان است.
مدیر عامل شرکت لیزینگ ایرانیان تصریح کرد: تسهیلات اعطایی فروش و لیزینگ انواع محصولات لیزینگ ایرانیان تا پایان سال 87 به میزان 6 هزار و 139 میلیارد و در 11 ماه 88 به میزان 6 هزار و 114 میلیارد تومان بوده که تسهیلات در جریان این شرکت 3 هزار و 800 میلیارد تومان است.
لواسانی با اشاره به اینکه در سال 88 هفت هزار و 772 خودروی سواری تحویل داده شده، گفت: این شرکت دارای دو قرارداد عمده با شرکت سرمایه‌گذاری رنا و ایدرو دارد که مبلغ قرارداد آن به ترتیب 16.7 میلیارد تومان و 49 میلیارد تومان است.
وی بیان کرد: پیش‌بینی فروش و اعطای تسهیلات، پیش‌بینی سود، تکمیل طرح‌های تجارت الکترونیک و خدمات اینترنتی، خلاصه اهم اقداماتی است که در شرایط محدودیت‌های شدید نقدینگی و به منظور افزایش فعالیت، کارایی، اثربخشی مجموعه و طبعاً افزایش میزان سودآوری از جمله برنامه‌های سال اینده لیزینگ ایرانیان است.
مدیر عامل لیزینگ ایرانیان اظهار داشت: تسویه مطالبات معوق و مطالبات پیش از موعد سازندگان خودرو، مذاکره با خودرو سازان داخلی، اهداف متعالی اعطای تسهیلات اعتباری خرید خودرو، اعطای نسهیلات خاص به مشتریان خوش‌حساب، و تأمین انحصاری خودرو‌های مورد نیاز بانک‌ها برای اعطلای تسهیلات از دیگر برنامه‌های این شرکت است.
وی درباره پیش‌بینی سود بیان کرد: سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی که در سال 87 ابلاغ شد، در سال جاری نیز ادامه داشت که محدود شدن اعطای تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی از آثار و تبعات این سیاست است.
وی تصریح کرد: بنابراین با توجه به محدودیت‌های که وجود دارد سود پیش‌بینی شده برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 88 مبلغ 27 تومان اعلام شده است.
لواسانی گفت: در سال 88 پیش بینی شده بود که 6 هزار دستگاه خودروی سواری (ایران خودرو) ، هزار دستگاه خودروهای سنگین و فروش نقدی 2 هزار دستگاه باشد که به ترتیب میزان تسهیلاتی که به هر کدام اعطا شد 42 میلیارد تومان و 50 میلیارد تومان است.
لواسانی تصریح کرد: این شرکت در سال 86 و 87 میزان 32 تومان و 6 ماهه هشتادوهشت 121 ریال بوده که 100 درصد سود لیزینگ بین سهامداران تقسیم شد. همچنین بر اساس این آمار در طول 6 ماهه سال جاری 241هزار میلیارد تومان تسهیلات اعلام شده که 33 تومان سود قابل تقسیم برای سال مالی 88 به هیئت مدیره پیشنهاد شده است.
به گفته وی، برای سال آینده حداقل سودی که پیش بینی شده 301 ریال است که معمولا هر سال پیش بینی‌ها انحراف مثبت دارد، بنابراین امکان افزایش سود نیز وجود دارد.

* شرکتی که ظرف10 روز در فرابورس عرضه می شود

مدیر عامل لیزینگ ایرانیان درباره روند ورود این شرکت در فرابورس گفت: تا 10 روز گذشته این شرکت قصد ورود به فرابورس را نداشت ولی با توجه به قانون جدید توسعه ابزار‌ها و نهاد‌های مالی، تخفیف 2.5 درصدی مالیات و اقدام تعاونی خاص ایران‌خودرو به عنوان سهامدار عمده برای وثیقه کردن سهام به منظور تأمین نقدینگی از جمله مواردی است که باعث شد در این مدت کوتاه اقدامات لازم برای پذیرش انجام شود.
وی با اشاره به اینکه تا سقف 10 درصد از سهام این شرکت در روز دوشنبه عرضه می شود، افزود: در روز چهارشنبه نیز لیزینگ ایرانیان عرضه بلوکی خواهد داشت.
مدیرعامل لیزینگ ایرانیان ادامه داد: آخرین افزایش سرمایه‌ای که شرکت انجام داده است، در سال 85 بوده، بنابراین در حالذ حاضر برنامه‌های بر ای افزای سرمایه نداریم.
لواسانی با اشاره به پذیرش شرکت در طول 10 روز به دلیل تلاش سازمان بورس و فرابورس است، تصریح کرد: نرخ تأمین مالی طی سه سال گذشته در بخش دولتی بین 12 تا 16 درصد و در بخش خصوصی تا 27 درصد است.

* تعاونی خاص ایران‌خودرو بزرگترین تشکل تعاونی

اصغر دانشیان به عنوان رئیس هیئت مدیره تعاونی خاص ایران خودرو در جلسه معارفه شرکت لیزینگ ایرانیان با اشاره به اینکه شرکت لیزینگ ایرانیان اوایل سال‌ آتی وارد فرابورس می شود، اظهار داشت: شرکت تعاونی خاص ایران خودرو با سرمایه 300 میلیارد تومانی بزرگترین تشکل تعاونی و دارای 60 هزار کارمند است.
وی افزود: ایران خودرو بزرگترین تشکل تعاونی است که شرکت سازه ساختمان ایرانیان، حمل و نقل ایرانیان، گستره سرمایه‌گذاری ایرانیان، توسعه صنعت ایرانیان، گستره تجارت ایرانیان، فروش خودروی ایرانیان، تجارت الکترونیک ایرانیان، بازرگانی سپهر کیش ایرانیان، شرکت صرافی، آژانس بهمن گشت، شرکت بیمه‌ای و لیزینگ ایرانیان از 12 شرکت زیر مجموعه تعاونی ایران خودور است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1