بخشنامه فروش اموال مازاد بانک‌هاابلاغ شد

بانک مرکزی در بخشنامه جدیدی به بانکهای دولتی و تازه خصوصی شده خواستار اعلام اسامی شرکتهای تحت پوشش و دارائی های مازاد این بانکها و ارائه برنامه زمان‌بندی شده برای فروش آنها شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بانک مرکزی در این بخشنامه به مدیران عامل بانکهای دولتی و تازه خصوصی شده تصریح کرد: در اجرای ماده 15 بسته جدید سیاستی – نظارتی در سال 1389 ، مبنی بر فروش سهام شرکت های تحت پوشش و دارایی های مازاد بانک های دولتی، ضمن اعلام شرکت های مشمول این ماده، برنامه زمان بندی آن بانک را برای واگذاری آنها اعلام نمایید.
به گزارش فارس، در ماده 15 بسته سیاستی – نظارتی سال 89 آمده است: بانک های دولتی موظفند فروش سهام شرکت های تحت پوشش خود و دارایی های مازاد و تملیکی خود را در دستور کار قرار دهند و برنامه زمان بندی فروش آنها را ظرف سه ماه از ابلاغ بسته به بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام نمایند. بانک مرکزی از ابزارهای تشویقی و تنبیهی در خصوص اجرای این ماده استفاده خواهد نمود. بانک مرکزی در چارچوب مقررات موجود نسبت به واگذاری تصدیهای غیرضرور خود اقدام نماید.
بر اساس تبصره این ماده، اعطای تسهیلات به شرکتهای تحت پوشش موسسات اعتباری با اخذ مجوز بانک مرکزی و رعایت ضوابط مربوط بلامانع است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

71  −    =  69