بیشترین متخصصان ایرانی درآمریکا

معاون وزیر علوم و رئیس مرکز همکاریهای علمی و فناوری وزارت علوم از شناسایی 10 هزار متخصص ایرانی خارج از کشور خبر داد و گفت: آمریکا در میان سایر کشورها دارنده بیشترین تعداد متخصصان ایرانی است که این متخصصان در رشته های مختلف علمی مشغول فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ارسلان قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر بیش از 10 هزار نفر از متخصصان ایرانی که مقیم خارج از کشور هستند شناسایی شده و آمار و اطلاعات آنها در بانکی که برای همین منظور تهیه شده درج شده است.

وی اظهار داشت: از میان افرادی که اطلاعات آنها در بانک اطلاعاتی کارگروه علمی آموزشی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور موجود است بیشترین تعداد در آمریکا زندگی می کنند و پس از این کشور، کشورهای اروپایی دارای بیشترین تعداد متخصصان ایرانی هستند.

رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم به مهر گفت: این افراد در تمامی زمینه های علمی نظیر علوم پزشکی، صنایع، علوم انسانی و فنی و مهندسی تخصص دارند اما بیشترین تعداد آنها در علوم فنی و مهندسی متخصص هستند.

وی اظهار داشت: از قابلیتهای علمی و فناوری این افراد به تدریج برحسب مورد و نیاز در وزارتخانه ها و دستگاههای مختلف استفاده می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

38  −    =  32