سران کشورهای جهان چقدر حقوق می گیرند؟

دستگاه مبارزه با درآمدهای نا مشروع افغانستان اعلام کرد: حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان ماهانه 525 دلار حقوق می گیرد و حساب بانکی اش از 20 هزار دلار فراتر نمی رود

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک این دستگاه دولتی در افغانستان با اشاره به درآمد ماهانه کرزای از پست ریاست جمهوری این کشور، اعلام کرده است : وی کمتر از 20 هزار دلار در بانکهای مختلف سپرده دارد و دارای هیچ زمین و یا ملکی نیست.

بر این اساس، رئیس جمهوری افغانستان علاوه بر حقوق 525 دلاری خود در هر ماه، 18 هزار و 762 دلار در یک حساب و 134 دلار در یک حساب دیگر در کامرز بانک آلمان دارد.

در این گزارش همچنین آمده است: کرازی با یک بانوی پزشک ازدواج کرده که البته مشغول به کار نیست. رئیس جمهور افغانستان یک پسر نیز دارد که دارای جواهرات و وسایل زینتی با ارزش بیش از 11 هزار دلار است.
 
در گزارش دستگاه مبارزه با درآمدهای نا مشروع افغانستان اشاره به درآمدها و املاک برادران و دیگر نزدیکان کرزای در داخل و خارج افغانستان نشده است.
 
با وجود اینکه درآمد کرزای پنج برابر متوسط درآمدهای هر شهروند افغانی است، اما حقوق وی با دیگر روسای جمهور جهان به ویژه آمریکا و انگلیس  قابل مقایسه نیست.
 
بر این اساس، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با 400 هزار دلار درآمد سالانه در هر ماه بیش از 30 هزار دلار درآمد دارد. از سوی دیگر دیوید کامرون نخست وزیر جدید انگلیس نیز سالانه 142 هزار پوند معادل 200 هزار دلار درآمد دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  5