تشکیل کارگروه جدید برای بازنگری در کارمزد شتاب

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک خبر داد:

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک از تشکیل کارگروهی برای بازنگری در کارمزد خدمات شتاب خبر داد.

محمد رضا عسکری در گفتگو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک گفت: هزینه های  شتاب در حال بازنگری است و  کارگروهی مشغول مطالعه این هزینه ها است.


وی با بیان اینکه بازنگری فرایند شتاب بسیار مشکل است و باید عوامل مختلف مورد مطالعه قرار گیرد و در  نهایت یک قیمت مطلوب استخراج شود.گفت: توسعه سامانه های موجود و بومی سازی فناوریهای جدید مقوله ای بسیار پیچیده است.


وی همچنین از تشکیل کارگروهی برای بازنگری در چگونگی عملکرد شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی انفورماتیک خبر داد و اعلام کرد: شرکت ملی انفورماتیک با توجه به تجربه سال های قبل به این نتیجه رسید که می بایست نقش هلدینگ بودن خود را قویتر ایفا کند و تنها به امر سیاستگذاری و نظارت بر عملکرد بپردازد. در همین راستا تصمیم گرفته شد در شرکت های زیرمجموعه بازنگری صورت گیرد . مثلاً آیا در شرکت خدمات وظیفه ما این بوده که به حوزه خرید و فروش خودپرداز و پایانه فروش و… وارد شویم ویا اینها را از برنامه های اصلی خود کنار بگذاریم.


عسکری افزود: اکنون همه این موارد به وسیله یک کارگروه در حال مطالعه و بازنگری است وقصد داریم  با کمک هیات مدیره جدید شرکت خدمات انفورماتیک  که در راستای همین هدف و رسالت انتخاب شده اند و با راهنمایی بانک مرکزی وسایر بانکها و حمایت مقامات مسئول به یک تصمیم منطقی نایل آئیم.


وی با بیان اینکه در واقع کارگروه از نیروهای خبره در بخش  فنی  ، مالی و حقوقی تشکیل شده تا ساختار ها را به صورت همه جانبه بررسی می کند گفت: تفکیک وظایف حاکمیتی مرتبط با بانک مرکزی از وظایف اقتصادی و تجاری از الویت اول ما است که این امر نیازمند یک جراحی جدی  در شرکت است. به تعبیر دیگر این جراحی ها انجام می شود تا شرکت خدمات بتواند با یک ساختار جدید فعالیت خود را ادامه دهد.


وی تصرح کرد: بر همین اساس بود که با توجه به دستور بانک مرکزی در این راستا و نگاه جدید شرکت ملی ، تلاش شد با تغییراتی در هیات مدیره شرکت ملی و شرکت خدمات این مهم هر چه قویتر سریعتر به انجام برسد


به گزایش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پیش از این کارگروهی در بانک مرکزی اقدام به محاسبه واقعی کارمزد شتاب کرد و اعلام کرد که کارمزد فعلی حدود 20 برابر قیمت واقعی این خدمات است. البته این کارگروه بعد از اعلام این قیمت منحل اعلام شد.


محاسبات نشان می‌دهد شرکت خدمات انفورماتیک به عنوان متولی شتاب از  بابت کارمزد دریافتی از تراکنش های این سامانه  تنها در بهار امسال نزدیک 32 میلیارد تومان درآمد داشته این در حالی است که مسئولان بانک مرکزی علاام کرده اند هزینه های شتاب به صورت غیر انتفاعی محاسبه می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =