طلا و مسکن پس از هدفمندی یارانه‌ها

خاوری پیش بینی کرد:

مدیر عامل بانک ملی با تاکید بر اینکه بازارهای طلا و مسکن پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها دستخوش تغییرات چندانی نخواهند شد، گفت: اجرا شدن این قانون کمک خوبی برای توان اعتباری و بازدهی بانک‌ها خواهد کرد و بانک‌ها را تبدیل به بهترین محل برای وجوه مازاد مردم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمودرضا خاوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص بازارهایی که بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها امنیت بالایی نسبت به سایر بازارهای اقتصادی دارند،‌ گفت: تصور اشتباهی است که برخی از مردم فکر می‌کنند بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها برای سپرده‌گذاری امنیت وجود ندارد، اتفاقاً برعکس امنیت بالایی برای سپرده‌گذاری در بانک‌ها وجود دارد.


وی اضافه کرد: وجوه بیشتری به بانک‌ها تزریق می‌شود و به دنبال آن توان اعتباری آنها افزایش می‌یابد و همین امر باعث انجام معاملات بیشتری خواهد شد.


خاوری با تاکید بر اینکه افزایش حجم معاملات در بانک‌ها موجب افزایش سودآوری آنها خواهد شد، افزود: توصیه می‌کنیم که مردم سپرده‌ها را در بانک‌ها نگه دارند.


به گفته وی، طلا تابع متغییرهای بین‌المللی است لذا از این قواعد پیروی می‌کند ضمن اینکه نظارت بر این معاملات بعهده بانک مرکزی است، بنابراین نمی‌توان گفت که با اجرای هدفمندی یارانه‌ها سرمایه‌های مردم اگر به سمت بازار طلا حرکت کند قیمت طلا گران خواهد شد.


رئیس شواری هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی در مورد وضعیت بازار مسکن نیز پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها، گفت: به قدری مسکن ساخته و به صورت گسترده عرضه شده است که بعید می‌دانم این بخش تحول چندانی را با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها داشته باشد.


خاوری اضافه کرد:‌ متقاضی مسکن قشر متوسط جامعه است و دولت در این زمینه به خوبی عمل کرده است و به حد کافی با توجه به استفاده از تسهیلات بانکی مسکن مهر در اختیار مردم قرار داده است.
این فعال بانکی در خاتمه تاکید کرد: بهترین محل برای سرمایه‌گذاری با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بانک‌ها هستند چراکه اجرا شدن این قانون کمک خوبی برای توان اعتباری و بازدهی بانک‌ها خواهد کرد.

بانک‌ها مشمول طرح خروج کارمندان دولتی از تهران نمی‌شوند

رئیس شورای هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی در ادامه اظهارات خود در خصوص خروج کارمندان بانک‌های دولتی از تهران، ضمن اشاره به اینکه امکان این امر وجود ندارد، اظهار داشت: امکان تعطیلی شعب بانک‌ها وجود ندارد؛ بانک‌ها مأمور به انجام خدمات عمومی هستند و به همین دلیل کارمندان در هر محلی که شعب وجود دارد، مشغول فعالیت خواهند بود.


وی با بیان اینکه مصوبه دولت در مورد خروج کارمندان دولتی از تهران، مشمول کارمندان بانک‌های دولتی نمی‌شود، اضافه کرد: بانک‌ها نیروی مازادی ندارند که بخواهند به خارج از تهران بفرستند، اگر شعبه‌ای را تعطیل و در یکی از استان‌ها یا شهرستان‌های دیگر منتقل کنند، کارمندان آن شعبه‌ بیکار خواهند بود.
رئیس شورای هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی تاکید کرد: در مورد کارمندان بانک‌ها باید با دقت عمل بیشتری صحبت شود.


خاوری در ادامه اظهارات خود گفت: اگر مصوبه‌ای ابلاغ شود بانک‌ها مجبور به اجرای آن هستند، قرار نیست هر قانونی که اجرا می‌شود سختی نداشته باشد. بر اساس مصلحت بالاتری این مصوبات

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +    =  13