توقف شماره‌گذاری در انتظار برخی خودروها

خودروهای پژو روآ‌، پژو 405، پراید141، ون کاروان و پراید صبا تاکنون موفق به اخذ برخی از استانداردهای 51 گانه نشده‌اند که در صورت پاس نکردن استانداردهای مذکور تا پایان شهریور ماه از ابتدای مهر شماره‌گذاری خودروهای مذکور متوقف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک نظام‌الدین برزگری رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با اعلام این خبر گفت: همه خودروهای تولید داخل از اول مهرماه سال جاری ملزم به رعایت استانداردهای 55 گانه(51 استاندارد عملکردی و 4 استاندارد زیست محیطی ) هستند.

رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با بیان اینکه اغلب خودروسازان استانداردها را رعایت کرده‌اند و این استانداردها فقط در تعداد محدودی از خودروهای تولید داخل رعایت نشده است، اظهار داشت: در صورت پاس نکردن استاندارد مذکور از شهریورماه‌، از تولید خودروهای فاقد این استانداردها جلوگیری خواهد شد.

وی خودروهایی را که تاکنون تعدادی از استانداردهای 51 گانه را رعایت نکرده‌اند شامل پژو روآ‌، پژو 405، پراید141، ون کاروان و پراید صبا اعلام کرد و افزود: خودروسازان تا پایان شهریورماه برای رعایت استانداردهای یادشده در این خودروها مهلت دارند. هرچند خبر اعلام شده از سوی رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مبنی بر ممنوعیت شماره گذاری خودروهای فاقد استانداردهای اجباری را می‌توان به فال نیک گرفت، اما وی از توقف شماره‌گذاری خودروهایی خبر داده که سال‌ها است لقب پرتیراژترین خودروهای داخلی را به خود اختصاص داده‌اند، به همین دلیل تاکنون توقف طولانی مدت شماره‌گذاری‌های این خودروها امکان‌پذیر نشده است، حال باید دید آیا این بار موسسه استاندارد موفق به توقف شماره‌گذاری خودروهای فاقد استانداردهای 55 گانه خواهد شد یا خیر؟

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  ⁄  75  =