جزییات حادثه تروریستی مهاباد/همه شهدا زن هستند

تعداد 10 نفر شهید که همگی زن هستند و 35 نفر مجروح آخرین اخبار ما از وضعیت انفجار رخ داده در مهاباد است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مقارن ساعت 10 و 20 دقیقه صبح روز چهارشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح شهرستان مهاباد، بمبی در جایگاه بانوان تماشاگر این مراسم منفجر شد که تا زمان ارسال این گزارش به نقل از رییس اورژانس کشور شهادت 10 نفر و همچنین مجروح شدن 47 نفر از بانوان حاضر در این جایگاه را در پی داشت.

البته مشاور امنیتی استاندار آذربایجان غربی در آخرین تماس تلفنی به خبرنگار ایسنا گفت: تعداد 10 نفر شهید و 35 نفر مجروح آخرین اخبار ما از وضعیت انفجار رخ داده در مهاباد است.

امیر جلال‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این که هیچ فرد و یا گروهی مسوولیت انفجار رخ داده در رژه‌ نیروهای مسلح در مهاباد را به عهده نگرفته است، اظهار کرد: دستورات لازم جهت پیگیری این موضوع صادر شده و شورای تامین استان نیز تشکیل جلسه داده است و بنابراین درصدد هستیم تا هر چه زودتر عاملان این اقدام تروریستی را معرفی کنیم.

وی افزود: بیشترین مجروحین این انفجار به طور سرپایی در بیمارستان تحت مداوا هستند و مجروحینی که وضعیت وخیم نیز داشته باشند نیز در بین حادثه دیدگاه مشاهده می‌شود.

جلال‌زاده خاطر نشان کرد: ‌آقای استاندار در محل حادثه حضور دارند و پیگیر مسائل مربوط به انفجار رخ داده هستند.

عیسی قنبری، معاون امنیتی – انتظامی استاندار آذربایجان غربی نیز در پی این انفجار به خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: بیشتر مجروحان مداوای سرپایی شدند، اما هم‌اکنون 12 نفر به علت شدت جراحات در بیمارستان بستری هستند.

وی با اشاره به این‌که « در بین شهدا و مجروحان این حادثه یک پسر بچه 6 ساله نیز بود» اظهار کرد: علاوه بر این پسر بچه، مابقی شهیدان و مجروحان این جنایت بانوان تماشاگر رژه بودند.

معاون امنیتی – انتظامی استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: در بین شهدا و مجروحان این حادثه دردناک، هیچ نظامی وجود ندارد.

وی با بیان این‌که « هنوز گروه یا فرد خاصی مسوولیت جنایت به وقوع پیوسته را بر عهده نگرفته است» خاطرنشان کرد: فعلا در حال بررسی ابعاد این حادثه هستیم و به زودی اطلاعات کامل آن را منتشر می‌کنیم.

بمب‌گذاری شهرستان مهاباد از طریق مواد منفجره‌ای که درون ساک جاسازی شده بود در زمان تماشای رژه نیروهای مسلح رخ داد.

استاندار آذربایجان نیز در گفت‌وگو با ایسنا این اقدام را یک حرکت کور تروریستی در برابر ضرباتی دانست که ضد انقلاب از نیروهای نظامی و انتظامی دیده‌ و انتقامش را از مردم گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: مردم حاضر در مراسم رژه مردمی بودند که آمده بودند، از فرزندان خود در نیروی انتظامی تقدیر و تشکر داشته باشند و در این واقع این حرکت کور حمله به مردم بود و این حرکت توسط اقشار مختلف مردم و سر عشیره‌ها و عشایر مهاباد محکوم می‌شود.

جلال‌زاده گفت: مردم منطقه ثابت کرده‌اند این حرکت‌ها آنها را از دفاع از انقلاب اسلامی باز نخواهد داشت، چنانچه می‌توان گفت آخرین حرکت و حضور مردم مهاباد در صحنه راهپیمایی وسیع آنان در برابر هتاکان به قرآن کریم است.

وی افزود: مطمئن هستم که مردم خوب منطقه واکنش مطلوبی رابه نسبت به این اقدام تروریستی نشان خواهند داد. ما هم در این مسیر وظیفه خود را به درستی انجام خواهیم داد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر این‌که در این اتفاقات هیچ فرد نظامی کشته نشده است، اظهار کرد: این کوردلان انتقام خودرا از مردم گرفتند؛ چرا که در صحنه‌های اصلی نظامی، کوچک‌تر و حقیرتر از آن هستند که به نیروهای نظامی آسیب وارد کنند. اینها در یک حرکت کور بین مردم می‌آیند و به مردم بی‌دفاع آسیب می‌رسانند و حتما در بین این مردم خانواده‌های شهدا نیز بوده‌اند.

وی همچنین درباره نحوه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان این حادثه گفت: از آن‌جا که در مراسم رژه هلال‌احمر و بهداری مستقر هستند، در همان لحظات اول کمک‌رسانی به مردم آغاز شد. مسوولین امر به بیمارستان رفته‌اند و مجروحین در حال مداوا هستند و من خود نیز عازم مهاباد هستم.

جلال‌زاده تاکید کرد: تمام مسوولین ذی‌ربط در حال حاضر پیگیر این موضوع هستند و در اولین فرصت عاملین این اقدام کور تروریستی را به مردم معرفی خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا همچنین، در ساعات اولیه وقوع این اقدام تروریستی شبکه خبری العالم گزارش داد: بیشتر قربانیان این انفجار را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

مواد منفجره درون یک ساک جاسازی شده بود و انفجار زمانی روی داد که مردم در حال تماشای رژه نظامیان بودند.

رییس اورژانس کشور نیز آخرین آمار شهید و زخمی شدگان حادثه تروریستی مهاباد را 10 شهید و 47 مجروح اعلام کرد.

هم‌چنین دکتر غلامرضا معصومی به خبرنگار ایسنا گفت: ماموران اورژانس 57 تن از مصدومان این حادثه را به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد منتقل کردند.

وی ادامه داد: 10 تن از مجروحان در حین انتقال یا در بیمارستان شهید شده‌اند.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه 25 تن از مصدومان به صورت سرپایی در بیمارستان درمان شدند، افزود: حال 15 تن از حادثه‌دیدگان این انفجار وخیم است که برای درمان بیشتر در حال انتقال به ارومیه هستند.

وی یادآور شد: هفت تن از مصدومان این حادثه نیز در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بستری هستند.

همه شهدای انفجار مهاباد زن هستند
معاون امنیتی انتظامی استاندار آذربایجان غربی گفت: تمام 10 شهید حادثه انفجار تروریستی در مهاباد زن هستند.

عیسی قنبری در گفتگوی تلفنی با خبرنگار مهر در ارومیه با محکوم کردن این حادثه تروریستی افزود: بر اساس آخرین آمار دریافتی، در این حادثه 10 نفر از بانوان حاضر در میدان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

به گفته وی، همچنین حادثه یاد شده 35 نفر مجروح داشت که 15 نفر به علت وخامت جراحات وارده بستری و 20 نفر نیز سرپایی درمان شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حادثه تروریستی را برعهده نگرفته است، اظهارداشت: شواهد اولیه حادثه نشان از دست داشتن گروهک های ضد انقلاب دارد.

بمب منفجره صوتی بوده است

قنبری، بمب منفجر شده در این حادثه را از نوع صوتی اعلام و خاطرنشان کرد: این بمب در محل استقرار بانوان حاضر در مراسم رژه نیروهای مسلح مهاباد در شاخه یکی از درختان تعبیه شده بود که به علت شدت انفجار 10 تن از بانوان مهابادی از ناحیه سر مجروح شده و به شهادت رسیدند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری جلسه شورای تامین استان در شهرستان مهاباد تا دقایقی دیگر گفت: در این نشست تمامی جوانب این حادثه مورد بررسی قرار می گیرد.

این مقام مسئول ساعت دقیق رخ دادن این حادثه را 10 و 11 دقیقه صبح چهارشنبه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر عملیات امداد رسانی به مجروحان ادامه دارد و بزودی اطلاعات کامل از جزئیات این حادثه در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد.

احتمال حضور کودک شش ساله در بین مجروحان مهاباد

بر اساس اعلام برخی از منابع آگاه در بین شهدا و مجروحان این حادثه، یک پسر بچه شش ساله نیز دیده می شد.

معاون امنیتی  انتظامی استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: در بین شهدا و مجروحان این حادثه دردناک، هیچ نظامی وجود ندارد.
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  +    =  55