اعلام اسامی برخی زمین‌خواران در شیراز

در همین حال «ع.ن.»، رئیس سابق ستاد نماز جمعه شیراز، به دنبال اعلام این خبر، با انتشار نامه‌ای مدعی شد: کلیه فعالیت‌های انجام شده در این ‌١٠ سال در مناصب فوق‌الذکر تحت اشراف و هدایت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه وقت شیراز بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکدر پی اعلام اسامی برخی از اعضای سابق ستاد نماز جمعه شیراز به عنوان زمین‌خوار توسط مدیر املاک مسکن و شهرسازی استان فارس، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، نماینده قبلی ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه وقت شیراز، در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه، خواستار برخورد قاطع با متخلفان شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه فارس، کریمی، مدیر املاک مسکن و شهرسازی استان فارس پیش از این در سومین جلسه کمیته مبارزه با زمین‌خواری شهرستان شیراز، گفت: هم اکنون حکم ‌١٦٣ هکتار زمین تصرفی قطعی شده و آماده اجرا داریم.

وی افزود: این احکام شامل ‌٩٩ هکتار از زمین‌های تصرف شده توسط «ه.ه.» ‌٩٠ هکتار در منطقه قلات، ‌١٦ هکتار در گلستان، ‌١٣ مورد حکم قطعی در صدرا، ‌١٦ هکتار حکم قطعی برای «س‌ر.م.» و حکم بازگشت برای ده‌ها هکتار تصرفی «ع.الف.» و «ع.ن.» صادر شده است.

در همین حال «ع.ن.»، رئیس سابق ستاد نماز جمعه شیراز، به دنبال اعلام این خبر، با انتشار نامه‌ای مدعی شد: کلیه فعالیت‌های انجام شده در این ‌١٠ سال در مناصب فوق‌الذکر تحت اشراف و هدایت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه وقت شیراز بوده است.

به گزارش ایسنا، در متن نامه رئیس سابق ستاد نماز جمعه شیراز آمده است: اینجانب پس از مسئولیت آموزش و پرورش ناحیه ‌٢ شیراز در تاریخ ‌١٥/١١/٧٦ با ابلاغ حضرت آیت‌الله حائری شیرازی، نماینده محترم ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه محترم شیراز، به عنوان مسئول ستاد نماز جمعه شیراز منصوب شدم. در سال ‌١٣٨٧ طی حکم م/‌١٨٢ از طرف معظم‌له به سمت مدیرعامل موسسه اقتصادی سازمان تبلیغات اسلامی(احسان) منصوب شده، در سال ‌١٣٨٠طی حکم شماره دن/‌٩٥٢٢ مورخ ‌١٥/٩/٨٠ به عنوان مدیرعامل موسسه فلاحت در فراغت فارس منصوب شدم و در سال ‌١٣٨٢ نیز طی حکم شماره ‌٧٢١٩- ‌٢٦/٧/٨٢ به عنوان دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر منصوب گردیده و تا تاریخ ‌١٥/٢/٨٦ در همه سمت‌های فوق‌الذکر مشغول انجام وظیفه بوده‌ام و کلیه فعالیت‌های انجام شده در این ‌١٠ سال در مناصب فوق‌الذکر تحت اشراف و هدایت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه وقت شیراز بوده است.

وی در نامه خود مدعی شد: تمامی فعالیت‌های اینجانب در این مناصب ناشی و متاثر از شخصیت حقوقی و نه حقیقی و با هماهنگی کامل موسس محترم و هیات مدیره محترم و صد البته بر اساس تاکیدات همیشگی معظم‌له، بر اساس مرّ قانون بوده و بدیهی است که تمام فعالیت‌ها بر اساس مجوزهای قانونی مراجع ذی‌صلاح می‌باشد.(کلیه مستندات قانونی مربوط به فعالیت‌ها موجود و قابل ارائه به مراجع قانونی است) و تمامی درآمدهای این فعالیت‌ها به حساب موسسه که متعلق به دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان بوده، واریز گردیده و هزینه شده است و هر ساله حساب‌های این موسسه مورد بررسی و حسابرسی قرار گرفته و صحت آن تائید شده است.(کلیه مدارک و مستندات در این زمینه موجود است) بنابراین اینجانب در طول ‌١٠ سال فعالیت در مناصب فوق، به‌صورت شخصی، زمینی یا وجهی دریافت نکرده‌ام که ‌متهم به زمین‌خواری گردم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، نماینده قبلی ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه وقت شیراز، به دنبال انتشار این نامه، در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشته است:

ریاست‌ محترم ‌قوه ‌قضائیه

حضرت ‌آیت‌الله ‌لاریجانی ‌دامت‌برکاته

با سلام ‌و احترام

«خلاف قانون و خلاف مقررات و خرید افراد برای عبور از قانون در هر صورت از دید اینجانب مردود است. در مورد افرادی که در گذشته با اینجانب کار می‌کردند، هیچ تفاوتی با دیگران نیست. بلکه مسئولیت آنان سنگین‌تر است. اگر خلاف ثابت نشود مفتری هر چند از مسئولین باشد، باید معرفی و مجازات شود.»

به گزارش ایسنا، حسین قاسمی، فرماندار شهرستان شیراز، در سومین جلسه کمیته مبارزه با زمین‌خواری شهرستان، با انتقاد از عملکرد برخی احزاب و رابطه آنها با زمین‌خواران، گفت: برخی از این زمین‌خواران و غارتگران می‌آیند به من می‌گویند ما اهل خمس هستیم؛ فکر می‌کنند همه مردم شهر خوابند و پشت‌پرده‌های تصرفات آنان را نمی‌بینند، اموال غصبی و دزدی که خمس ندارد.

به گفته فرماندار شیراز، هم اکنون برخی از احزاب با زمین‌خواران دست در دست یکدیگر دارند و برای بعضی احزاب، دفتر کار چند میلیونی خریداری کرده‌اند که از این افراد باید پرسید زمین‌خواران شاخه‌ای از احزاب هستند یا برعکس؟!

قاسمی، زمین‌خواری را یکی از معضلات بزرگ شیراز دانست و اظهار کرد: در بسیاری از مناطق شهرستان شیراز به خصوص مناطقی همچون صدرا، قلات، گویم، سیاخ دارنگون و…، افرادی با سوءاستفاده از سوءمدیریت برخی از مدیران، اقدام به زمین‌خواری در این مناطق کرده‌اند که وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه برخورد با زمین‌خواران باید قاطع و محکم باشد، گفت: نباید بگذاریم عده‌ای سودجو آبروی شیراز را به راحتی ببرند، بلکه باید جلوی کسانی که کار غیرقانونی انجام می‌دهند و با گردن‌کلفتی جلو می‌روند، قاطع و محکم بایستیم و در این راستا دستگاه‌های مربوط و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نیز احکام صادره را با قاطعیت اجرا کنند تا مناطق را از دست جانورانی که تنها زمین می‌خورند، نجات داد.

قاسمی اضافه کرد: از طرفی این دستگاه‌ها نیز اسامی زمین‌خواران را اعلام و اطلاع‌رسانی کنند و در بدترین شرایط موجود نیز مبارزه با این افراد را رها نکنند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت زمین‌خواری در شهر صدرا، گفت: شهر صدرا نیز وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای دارد و زمین‌خوارن به جان صدرا افتاده‌اند که اگر برای این روند چاره‌ای اندیشیده نشود، مجبور هستیم به خاطر حفظ حرمت فیلسوف مشهور صدرالمتالهین که نامش بر روی این شهر است، نام آن را عوض کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدحسن حائری شیرازی، رییس دفتر نماینده قبلی ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه وقت شیراز، در آذرماه ‌٨٦ با انتشار نامه‌ای در مطبوعات فارس، «ع.ن.»، رئیس سابق ستاد نماز جمعه شیراز را، از سمت‌های خود برکنار کرده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  2  =